Titel :
|
DEU-Eschborn - Deutschland Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung 81317105-Lot 1: Project Documentation Development
|
Dokument-Nr. ( ID / ND ) :
|
2025061900452817643 / 395809-2025
|
Veröffentlicht :
|
19.06.2025
|
Anforderung der Unterlagen bis :
|
30.06.2028
|
Angebotsabgabe bis :
|
21.07.2025
|
Dokumententyp :
|
Ausschreibung
|
Produkt-Codes :
|
66171000 - Finanzberatung
79411100 - Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung
|
DEU-Eschborn: Deutschland Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung
81317105-Lot 1: Project Documentation Development
2025/S 116/2025 395809
Deutschland Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung 81317105-Lot 1: Project
Documentation Development
OJ S 116/2025 19/06/2025
Auftrags- oder Konzessionsbekanntmachung Standardregelung
Dienstleistungen
1. Beschaffer
1.1. Beschaffer
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
E-Mail: giz-vergabe@bho-legal.com
Rechtsform des Erwerbers: Von einer zentralen Regierungsbehörde kontrolliertes öffentliches
Unternehmen
Tätigkeit des öffentlichen Auftraggebers: Allgemeine öffentliche Verwaltung
2. Verfahren
2.1. Verfahren
Titel: 81317105-Lot 1: Project Documentation Development
Beschreibung: GET.invest is a European programme that mobilises investment for clean
energy in developing countries. We support project developers and companies towards
investment readiness and link them with financiers. In collaboration with many stakeholders in
the sector, we also provide a range of other services to complement this effort. GET.invest
aims to substantially increase the volume and pace of investment, to contribute to building
sustainable energy markets, and to thus help meet the twin challenge of sustainable energy
and climate change. Since 2022, we power the Team Europe One Stop Shop for Green
Energy Investments, an access point for information about and facilitated access to European
support and financing instruments for energy projects and companies in Africa. GET.invest is
hosted on the multi-donor platform GET.pro, implemented by the Deutsche Gesellschaft für
Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH, and co-funded by the European Union,
Germany, Norway, the Netherlands, Sweden, and Austria. The proposition of GET.invest to a)
develop projects to a status of bankability and b) introducing them to financiers and investor
frequently requires supplementary advisory in specialised fields of expertise which are out of
the scope for the existing access-to-finance advisory facilities. Therefore GET.invest creates
two (2) facilities as a complementary support modality to the existing suite of coaching and
advisory services of GET.invest Finance Access Advisory. The two respective sublots of this
tender are as follows: Project Documentation Development/ PDD: The goal is to provide
eligible projects with key investment-grade project documents required to validate the
technical and commercial viability of projects, and often generated from studies, assessments
and evaluations. Legal Support Services / LSS: The goal is to directly support GET.invest s
overarching objective of accelerating clean energy investment by contributing well-structured
legal agreements, advice on the legal structure of clean energy deals, and compliance with
relevant regulations are essential for mitigating risks and ensuring project/business success In
terms of thematic and geographic scope, this service applies to all clean energy market
segments under GET.invest mandate (here). Geographically, while GET.invest currently is
active mainly in SSA in addition to some activities in the Pacific and Caribbean, the
programme is at initial stages of expanding to other regions such as Central and Latin
America. Project Documentation Development and Legal Support Service are often closely
correlated and can be complementary to each other or offered independently. The two
services can collaborate on certain documents, if need be, provided the roles remain
additional and clear.
Kennung des Verfahrens: 235e6763-2662-4183-8636-fadc4ae94821
Interne Kennung: 81317105
Verfahrensart: Offenes Verfahren
Das Verfahren wird beschleunigt: nein
2.1.1. Zweck
Art des Auftrags: Dienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 79411100 Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung
Zusätzliche Einstufung (cpv): 66171000 Finanzberatung
2.1.2. Erfüllungsort
Beliebiger Ort
2.1.4. Allgemeine Informationen
Zusätzliche Informationen: Bekanntmachungs-ID: CXTRYY6YTE9UEF60 All communication
takes place in English via communication tool in the project area of the procurement portal.
Rechtsgrundlage:
Richtlinie 2014/24/EU
vgv -
2.1.6. Ausschlussgründe
Quellen der Ausschlussgründe: Bekanntmachung
Verstoß gegen die in den rein innerstaatlichen Ausschlussgründen verankerten
Verpflichtungen: In accordance with §§ 123,124 GWB, § 22 LkSG
Beteiligung an einer kriminellen Vereinigung: In accordance with §§ 123,124 GWB, § 22 LkSG
Terroristische Straftaten oder Straftaten im Zusammenhang mit terroristischen Aktivitäten: In
accordance with §§ 123,124 GWB, § 22 LkSG
Geldwäsche oder Terrorismusfinanzierung: In accordance with §§ 123,124 GWB, § 22 LkSG
Betrug: In accordance with §§ 123,124 GWB, § 22 LkSG
Korruption: In accordance with §§ 123,124 GWB, § 22 LkSG
Kinderarbeit und andere Formen des Menschenhandels: In accordance with §§ 123,124 GWB,
§ 22 LkSG
Verstoß gegen die Verpflichtung zur Entrichtung von Steuern: In accordance with §§ 123,124
GWB, § 22 LkSG
Verstoß gegen die Verpflichtung zur Entrichtung von Sozialversicherungsbeiträgen: In
accordance with §§ 123,124 GWB, § 22 LkSG
Verstoß gegen umweltrechtliche Verpflichtungen: In accordance with §§ 123,124 GWB, § 22
LkSG
Verstoß gegen sozialrechtliche Verpflichtungen: In accordance with §§ 123,124 GWB, § 22
LkSG
Verstoß gegen arbeitsrechtliche Verpflichtungen: In accordance with §§ 123,124 GWB, § 22
LkSG
Zahlungsunfähigkeit: In accordance with §§ 123,124 GWB, § 22 LkSG
Verwaltung der Vermögenswerte durch einen Insolvenzverwalter: In accordance with §§
123,124 GWB, § 22 LkSG
Einstellung der gewerblichen Tätigkeit: In accordance with §§ 123,124 GWB, § 22 LkSG
Der Zahlungsunfähigkeit vergleichbare Lage gemäß nationaler Rechtsvorschriften: In
accordance with §§ 123,124 GWB, § 22 LkSG
Schwerwiegendes berufliches Fehlverhalten: In accordance with §§ 123,124 GWB, § 22 LkSG
Vereinbarungen mit anderen Wirtschaftsteilnehmern zur Verzerrung des Wettbewerbs: In
accordance with §§ 123,124 GWB, § 22 LkSG
Interessenkonflikt aufgrund seiner Teilnahme an dem Vergabeverfahren: In accordance with
§§ 123,124 GWB, § 22 LkSG
Direkte oder indirekte Beteiligung an der Vorbereitung des Vergabeverfahrens: In accordance
with §§ 123,124 GWB, § 22 LkSG
Vorzeitige Beendigung, Schadensersatz oder andere vergleichbare Sanktionen: In accordance
with §§ 123,124 GWB, § 22 LkSG
Falsche Angaben, verweigerte Informationen, die nicht in der Lage sind, die erforderlichen
Unterlagen vorzulegen, und haben vertrauliche Informationen über dieses Verfahren erhalten.:
In accordance with §§ 123,124 GWB, § 22 LkSG
5. Los
5.1. Los: LOT-0001
Titel: 81317105-Lot 1: Project Documentation Development
Beschreibung: GET.invest s overall objective on the programme level is the Private
investment in clean energy and access to energy projects/companies in partner countries is
mobilised. The contractor should be aware that the Finance Access Advisory consists of two
well-established and proven facilities, named Finance Catalyst and Finance Readiness
Support/ FRS. The purpose of this tender is to identify the best service providers (1 per lot) to
further support and develop existing clients of the two facilities mentioned above that require
specialised advisory in technical fields which are outside of the scope of the two facilities.
During the inception phase, which will be prior to the actual work described below, the
contractors will be responsible for a smooth connection to the existing facilities, as well as the
adjustments to the services where applicable. Project Documentation Development/ PDD
Work package 1: Preparation and planning of the assignment and kick-off meeting This task
has the objective to review, research and analyse relevant information on the tender, the GET.
invest program and the (potential) fields of expertise related to the assignment. Work package
2: Short-Term documentation This task has the objective to support the client s project
documentation to develop and provide exhaustive self-contained documentation and to
respond to immediate project needs that can be accomplished with low-level LoE. Work
package 3: Medium-Term documentation This task has the objective to support the client s
project documentation, to develop and provide exhaustive, self-contained documentation and
to respond to project documentation needs that can be accomplished with medium-level LoE.
Work package 4: Long-term Documentation This task has the objective to support the client s
project documentation, to develop and provide exhaustive, self-contained documentation with
regard to mostly larger transactions (ideally, more than EUR 70m of total investment volume)
for a limited number of clients for services that can be accomplished with a high-level LoE.
Work package 5: PDD Clinic This task has the objective to support the client s project
documentation and to develop and provide exhaustive, self-contained documentation advisory
to offer specialised guidance without necessarily submitting a written deliverable. Work
package 6: Carbon Finance Advisory This task has the objective of supporting client s project
documentation and to develop and provide exhaustive, self-contained documentation advisory
to offer specialised guidance or project documentation related to Carbon Finance that can be
accomplished with allow-to-medium-level LoE. Work package 7: Knowledge Products (KP)
These are insight papers, research documents, data analyses and visualisations, or case
studies on topics relevant for the assignment. Recipients may be GET.invest contributors or
the general financial sector. KPs can be for a specific country context or on a specific topic.
The contractor is expected to provide inputs based on its expertise and qualification and also
the insights gained and developed during this assignment and the work with the clients and
partners based on additional input from the wider GET.invest work.
Interne Kennung: 81317105
5.1.1. Zweck
Art des Auftrags: Dienstleistungen
Haupteinstufung (cpv): 79411100 Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung
Zusätzliche Einstufung (cpv): 66171000 Finanzberatung
Optionen:
Beschreibung der Optionen: GIZ may optionally commission contract amendments and/or
increases based on the criteria in the tender documents to the successful bidder of this tender.
For details, please see the terms of reference.
5.1.2. Erfüllungsort
Beliebiger Ort
5.1.3. Geschätzte Dauer
Datum des Beginns: 01/10/2025
Enddatum der Laufzeit: 30/06/2028
5.1.4. Verlängerung
Maximale Verlängerungen: 2
Weitere Informationen zur Verlängerung: GIZ may optionally commission contract
amendments and/or increases based on the criteria in the tender documents to the successful
bidder of this tender. For details, please see the terms of reference.
5.1.6. Allgemeine Informationen
Die Namen und beruflichen Qualifikationen des zur Auftragsausführung eingesetzten
Personals sind anzugeben: Erforderlich für das Angebot
Auftragsvergabeprojekt nicht aus EU-Mitteln finanziert
Die Beschaffung fällt unter das Übereinkommen über das öffentliche Beschaffungswesen: ja
Diese Auftragsvergabe ist auch für kleine und mittlere Unternehmen (KMU) geeignet: ja
Zusätzliche Informationen: #Besonders auch geeignet für:other-sme#
5.1.7. Strategische Auftragsvergabe
Ziel der strategischen Auftragsvergabe: Verringerung der Auswirkungen auf die Umwelt
Beschreibung: Climate protection
Ziel der strategischen Auftragsvergabe: Erfüllung sozialer Zielsetzungen
Beschreibung: Gender equality
Konzept zur Verringerung der Umweltauswirkungen: Klimaschutz, Vermeidung und
Verminderung der Umweltverschmutzung
Gefördertes soziales Ziel: Gleichstellung der Geschlechter
5.1.9. Eignungskriterien
Quellen der Auswahlkriterien: Bekanntmachung
Kriterium: Referenzen zu bestimmten Dienstleistungen
Beschreibung: EN-B1: Technical and professional ability (Mit dem Angebot; Mittels
Eigenerklärung): 1.At least 5 references in the last 3 years (deadline: date of publication of
invitation to tender) that had a minimum commission value of EUR 10.000,00 in the technical
field of renewable energy project document development in the following thematic areas A),
B), C): A) Utility-scale power transmission (e.g.,grid interconnection studies, power
transmission technical studies) B) Utility-scale power generation (e.g., ESIA studies, resource
assessment studies) C) Decentralised renewable energy or clean cooking or productive use or
e-mobility projects/companies (e.g., minigrid technical-economical feasibility study) Every
thematic area A, B, C must be covered at least once by a refence project. (exclusion criterion).
2. At least 3 reference in the region of Sub-Saharan Africa (UN Methodology M49:
https://unstats.un.org/unsd/methodology/m49) in the last 3 years (deadline: date of publication
of invitation to tender) that had a minimum commission value of EUR 10.000,00 (exclusion
criterion). 3. At least 2 reference in the region of Central America, South America or Southern
Asia (UN Methodology M49: https://unstats.un.org/unsd/methodology/m49) in the last 3 years
(deadline: date of publication of invitation to tender) that had a minimum commission value of
EUR 10.000,00 (exclusion criterion).
Kriterium: Durchschnittlicher Jahresumsatz
Beschreibung: EN-C1: Economic and financial standing (Mit dem Angebot; Mittels
Eigenerklärung): Average annual turnover for the last three years (last-but-four financial year
can be included in case of tenders held within 6 months of end of last financial year), at least:
2.500.000,00 EUR
Kriterium: Durchschnittliche jährliche Belegschaft
Beschreibung: EN-C2: Economic and financial standing (Mit dem Angebot; Mittels
Eigenerklärung): Average number of employees and managers in the last three calendar
years, at least 20 persons
Kriterium: Andere wirtschaftliche oder finanzielle Anforderungen
Beschreibung: EN-A1: Principles for the execution of orders (Mit dem Angebot; Mittels
Eigenerklärung): 1. Self-declaration: name of company and address, tax ID, registration and
commercial register number or equivalent register in accordance with the legal provisions of
the country of origin. 2. No grounds for exclusion pursuant to § 123, § 124 GWB, § 22 LkSG,
EU-Russia sanctions 3. Declaration of bidding consortium and/or declaration of subcontractors
(if applicable)
5.1.11. Auftragsunterlagen
Sprachen, in denen die Auftragsunterlagen offiziell verfügbar sind: Englisch
Frist für die Anforderung zusätzlicher Informationen: 10/07/2025 23:59:59 (UTC+2)
Osteuropäische Zeit, Mitteleuropäische Sommerzeit
Internetadresse der Auftragsunterlagen: https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice
/CXTRYY6YTE9UEF60/documents
Ad-hoc-Kommunikationskanal:
URL: https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YTE9UEF60
5.1.12. Bedingungen für die Auftragsvergabe
Bedingungen für die Einreichung:
Elektronische Einreichung: Erforderlich
Adresse für die Einreichung: https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice
/CXTRYY6YTE9UEF60
Sprachen, in denen Angebote oder Teilnahmeanträge eingereicht werden können: Englisch
Elektronischer Katalog: Nicht zulässig
Varianten: Nicht zulässig
Die Bieter können mehrere Angebote einreichen: Nicht zulässig
Frist für den Eingang der Angebote: 21/07/2025 12:00:00 (UTC+2) Osteuropäische Zeit,
Mitteleuropäische Sommerzeit
Frist, bis zu der das Angebot gültig sein muss: 147 Tage
Informationen, die nach Ablauf der Einreichungsfrist ergänzt werden können:
Nach Ermessen des Käufers können einige fehlenden Bieterunterlagen nach Fristablauf
nachgereicht werden.
Zusätzliche Informationen: GIZ asks the applicant or bidder to submit, complete or correct
documents, within the framework laid down by law.
Informationen über die öffentliche Angebotsöffnung:
Eröffnungsdatum: 21/07/2025 12:00:00 (UTC+2) Osteuropäische Zeit, Mitteleuropäische
Sommerzeit
Auftragsbedingungen:
Die Auftragsausführung muss im Rahmen von Programmen für geschützte
Beschäftigungsverhältnisse erfolgen: Nein
Bedingungen für die Ausführung des Auftrags: The execution conditions result from the
information given in the contract notice and the tender documents. Supporting documents: -
EN-A1: Principles for the execution of orders (To be submitted with by means of self-
declaration): 1. Self-declaration: name of company and address, tax ID, registration and
commercial register number or equivalent register in accordance with the legal provisions of
the country of origin. 2. No grounds for exclusion pursuant to § 123, § 124 GWB, § 22 LkSG,
EU-Russia sanctions 3. Declaration of bidding consortium and/or declaration of subcontractors
(if applicable)
Elektronische Rechnungsstellung: Erforderlich
Aufträge werden elektronisch erteilt: ja
Zahlungen werden elektronisch geleistet: ja
5.1.15. Techniken
Rahmenvereinbarung:
Keine Rahmenvereinbarung
Informationen über das dynamische Beschaffungssystem:
Kein dynamisches Beschaffungssystem
Elektronische Auktion: nein
5.1.16. Weitere Informationen, Schlichtung und Nachprüfung
Überprüfungsstelle: Vergabekammern des Bundes
Informationen über die Überprüfungsfristen: According to Article 160, Section 3 of the German
Act Against Restraint of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar
as 1. the applicant has identified the claimed infringement of the procurement rules before
submitting the application for review and has not submitted a complaint to the contracting
authority within a period of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134,
Section 2 remains unaffected, 2. complaints of infringements of procurement rules that are
evident in the tender notice are not submitted to the contracting authority at the latest by the
expiry of the deadline for the application or by the deadline for the submission of bids,
specified in the tender notice. 3. complaints of infringements of procurement rules that first
become evident in the tender documents are not submitted to the contracting authority at the
latest by the expiry of the deadline for application or by the deadline for the submission of bids,
4. more than 15 calendar days have expired since receipt of notification from the contracting
authority that it is unwilling to redress the complaint. Sentence 1 does not apply in the case of
an application to determine the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section
1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstellt: Deutsche
Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Organisation, die Teilnahmeanträge entgegennimmt: Deutsche Gesellschaft für Internationale
Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
8. Organisationen
8.1. ORG-0001
Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Registrierungsnummer: 993-80072-52
Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5
Stadt: Eschborn
Postleitzahl: 65760
Land, Gliederung (NUTS): Main-Taunus-Kreis (DE71A)
Land: Deutschland
E-Mail: giz-vergabe@bho-legal.com
Telefon: +49 619679
Fax: +49 6196791115
Internetadresse: https://www.giz.de
Rollen dieser Organisation:
Beschaffer
Organisation, die zusätzliche Informationen über das Vergabeverfahren bereitstellt
Organisation, die Teilnahmeanträge entgegennimmt
8.1. ORG-0002
Offizielle Bezeichnung: Vergabekammern des Bundes
Registrierungsnummer: 022894990
Postanschrift: Kaiser-Friedrich-Straße 16
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53113
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
E-Mail: vk@bundeskartellamt.bund.de
Telefon: +49 2289499-0
Fax: +49 2289499-163
Internetadresse: https://www.bundeskartellamt.de
Rollen dieser Organisation:
Überprüfungsstelle
8.1. ORG-0003
Offizielle Bezeichnung: Datenservice Öffentlicher Einkauf (in Verantwortung des
Beschaffungsamts des BMI)
Registrierungsnummer: 0204:994-DOEVD-83
Stadt: Bonn
Postleitzahl: 53119
Land, Gliederung (NUTS): Bonn, Kreisfreie Stadt (DEA22)
Land: Deutschland
E-Mail: noreply.esender_hub@bescha.bund.de
Telefon: +49228996100
Rollen dieser Organisation:
TED eSender
Informationen zur Bekanntmachung
Kennung/Fassung der Bekanntmachung: ea1fe734-cfad-4666-87ef-3cfe3c59033b - 01
Formulartyp: Wettbewerb
Art der Bekanntmachung: Auftrags- oder Konzessionsbekanntmachung Standardregelung
Unterart der Bekanntmachung: 16
Datum der Übermittlung der Bekanntmachung: 18/06/2025 00:00:00 (UTC+2) Osteuropäische
Zeit, Mitteleuropäische Sommerzeit
Sprachen, in denen diese Bekanntmachung offiziell verfügbar ist: Englisch
ABl. S Nummer der Ausgabe: 116/2025
Datum der Veröffentlichung: 19/06/2025
Referenzen:
https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YTE9UEF60
https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YTE9UEF60/documents
https://www.bundeskartellamt.de
https://www.giz.de
http://icc-hofmann.net/NewsTicker/202506/ausschreibung-395809-2025-DEU.txt
|
|