Öffentliche Ausschreibungen icc hofmann - Ingenieurbüro für technische Informatik
Am Stockborn 16, 60439 Frankfurt/M, FRG
Tel.: +49 6082-910101 Fax.: +49 6082-910200
E-Mail: info@icc-hofmann.net
Öffentliche Ausschreibungen

(1) Searching for "2020091609184861438" in Archived Documents Library (TED-ADL)


Ausschreibung: Beratung, Software-Entwicklung, Internet und Hilfestellung - DE-Aachen
IT-Dienste: Beratung, Software-Entwicklung, Internet und Hilfestellung
Softwarepaket für Vernetzung, Internet und Intranet
Datenbank- und -Betriebssoftwarepaket
Informationssysteme und Server
Diverse Softwarepakete und Computersysteme
Dokument Nr...: 434654-2020 (ID: 2020091609184861438)
Veröffentlicht: 16.09.2020
*
  DE-Aachen: IT-Dienste: Beratung, Software-Entwicklung, Internet und Hilfestellung
   2020/S 180/2020 434654
   Auftragsbekanntmachung
   Dienstleistungen
   Rechtsgrundlage:
   Richtlinie 2014/24/EU
   Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
   I.1)Name und Adressen
   Offizielle Bezeichnung: Region Aachen Zweckverband
   Postanschrift: Rotter Bruch 6
   Ort: Aachen
   NUTS-Code: DEA2D Städteregion Aachen
   Postleitzahl: 52068
   Land: Deutschland
   Kontaktstelle(n): Ms Christina Breuer
   E-Mail: [6]breuer@regionaachen.de
   Telefon: +49 241927872171
   Fax: +49 241927872120
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [7]www.regionaachen.de
   I.1)Name und Adressen
   Offizielle Bezeichnung: Provincie Limburg
   Postanschrift: Postbus 5700
   Ort: Maastricht
   NUTS-Code: NL42 Limburg (NL)
   Postleitzahl: 6202 MA
   Land: Niederlande
   Kontaktstelle(n): Ms Wendy Robben
   E-Mail: [8]whj.robben@prvlimburg.nl
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [9]www.prvlimburg.nl
   I.1)Name und Adressen
   Offizielle Bezeichnung: Liège Europe Métropole
   Postanschrift: Boulevard de la Sauvenière 77
   Ort: Liege
   NUTS-Code: BE33 Prov. Liège
   Postleitzahl: 4000
   Land: Belgien
   Kontaktstelle(n): Ms Perrine Dethier
   E-Mail: [10]p.dethier@liegeeuropemetropole.eu
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [11]https://www.liegeeuropemetropole.eu
   I.1)Name und Adressen
   Offizielle Bezeichnung: Ministerium der Deutschsprachigen Gemeinschaft
   Belgiens
   Postanschrift: Gospertstraße 1
   Ort: Eupen
   NUTS-Code: BE33 Prov. Liège
   Postleitzahl: 4700
   Land: Belgien
   Kontaktstelle(n): Ms Stephanie Brüls
   E-Mail: [12]stephanie.bruels@dgov.be
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [13]http://www.ostbelgienlive.be
   I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
   Der Auftrag betrifft eine gemeinsame Beschaffung
   Im Falle einer gemeinsamen Beschaffung, an der verschiedene Länder
   beteiligt sind  geltendes nationales Beschaffungsrecht:
   German laws shall apply.
   I.3)Kommunikation
   Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
   vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
   [14]https://www.vergaben-wirtschaftsregion-aachen.de/VMPSatellite/notic
   e/CXQ1YD7YAHZ/documents
   Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
   Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via:
   [15]https://www.vergaben-wirtschaftsregion-aachen.de/VMPSatellite/notic
   e/CXQ1YD7YAHZ
   I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
   Regional- oder Kommunalbehörde
   I.5)Haupttätigkeit(en)
   Allgemeine öffentliche Verwaltung
   Abschnitt II: Gegenstand
   II.1)Umfang der Beschaffung
   II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:
   EMR Housing Monitor
   Referenznummer der Bekanntmachung: 2020-EMR-1
   II.1.2)CPV-Code Hauptteil
   72000000 IT-Dienste: Beratung, Software-Entwicklung, Internet und
   Hilfestellung
   II.1.3)Art des Auftrags
   Dienstleistungen
   II.1.4)Kurze Beschreibung:
   The central aim of the project Cross-border Housing Monitor  Housing
   relevant interdependencies, housing stock and development and housing
   space reserves in the Euregio Meuse-Rhine is to counteract the
   existing cross-border intransparency and the separation of housing
   markets along municipal and national borders and to make a concrete
   contribution to strengthening the EMR as a residential location. In
   addition, the project aims at a close and coordinated development of
   housing relations in the tri-border region as well as a better
   information and communication of the resident population and the new
   citizens. An additional goal of the application is to create a symbolic
   effect for important milestones in the area of sustainability of the
   housing market. The biggest challenge is that due to a lack of
   information that is insufficiently up-to-date and missing cross-border
   information, increasingly important information for better and
   future-oriented cross-border cooperation is not available and the
   associated development opportunities for the border region are not
   being used. Central activities are a cross-border housing integration
   and housing market analysis and the collection of further comparable
   data relevant to housing. On the basis of this improved information
   base, a harmonised cross-border database is being developed, which will
   lead to a map-based web application. The digital informal planning tool
   will be based on extensive sources of information, will be
   automatically updated and will continue to exist beyond the end of the
   project. A monitoring system for the EMR will be established, which
   includes regional monitoring systems. Three sub-regional monitoring
   systems (Region Aachen, German speaking Community, Province of Liège)
   have to be newly established, the one for the Province of Limburg in
   the Netherlands is already available. The expected result and added
   value of this cooperation will be a new common information and
   cooperation basis in the field of housing, which does not exist in any
   European border region. It will enable a future-oriented cross-border
   and regional development for the EMR. This information will be made
   available to both the professional community and the general public.
   The information content will be adapted accordingly.
   II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
   Wert ohne MwSt.: 272 000.00 EUR
   II.1.6)Angaben zu den Losen
   Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
   II.2)Beschreibung
   II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
   II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
   48200000 Softwarepaket für Vernetzung, Internet und Intranet
   48600000 Datenbank- und -Betriebssoftwarepaket
   48800000 Informationssysteme und Server
   48900000 Diverse Softwarepakete und Computersysteme
   II.2.3)Erfüllungsort
   NUTS-Code: BE33 Prov. Liège
   NUTS-Code: NL42 Limburg (NL)
   Hauptort der Ausführung:
   Region Aachen Zweckverband Rotter Bruch 6 52068 Aachen as stipulated
   under the project contract, services etc. will have to be delivered
   within the entire Euregio Meuse-Rhine (i.e. the region around Aachen,
   Liege and Maastricht).
   II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:
   The contract will provide for subsequential and based-on-each-other
   work packages which may be summarised as follows:
   Work package I: procurement of missing data and information to ensure
   completeness of the relevant indicators and Accuray of the underlying
   data;
   Work package II: development, construction and implementation of the
   EMR housing monitor application;
   Work package III: provision of a final report;
   Work package IV: maintenance and updates of the EMR housing monitor
   application;
   Workpackage V: additional services including e.g. trainings for users.
   More details can be found the project contract and its annexes
   published under the link mentioned sub I.3).
   II.2.5)Zuschlagskriterien
   Die nachstehenden Kriterien
   Qualitätskriterium - Name: Efficiency of the realisation concept /
   Gewichtung: 25
   Qualitätskriterium - Name: Rapidness of realisation / Gewichtung: 10
   Qualitätskriterium - Name: Additional technical features / Gewichtung:
   15
   Preis - Gewichtung: 50
   II.2.6)Geschätzter Wert
   Wert ohne MwSt.: 272 000.00 EUR
   II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
   dynamischen Beschaffungssystems
   Laufzeit in Monaten: 51
   Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
   Beschreibung der Verlängerungen:
   As stipulated under the project contract.
   II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur
   Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
   Geplante Mindestzahl: 3
   Höchstzahl: 5
   Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern:
   If more than 5 requests for formalistically acceptable application
   should be submitted, the contracting authorities will invite the 5 best
   ranked candidates to participate in the further procedure. The ranking
   shall be established pursuant to the following criteria:
   1) number of relevant references: candidates with the minimum number of
   references will receive 1 point; candidates with 3 to 4 relevant
   references will receive 3 points; candidates with 5 to 6 relevant
   references will receive 5 points; candidates with 7 or more relevant
   references will receive 7 points;
   2) qualification of the proposed project leader: candidates with the
   minimum number of references will receive 1 point; candidates proposing
   a project leader with 2 relevant references will receive 3 points;
   candidates proposing a project leader with 3 relevant references will
   receive 5 points; candidates proposing a project leader with 4 or more
   relevant references will receive 7 points;
   3) qualification of the proposed deputy project leader: candidates
   proposing a deputy project leader with 2 relevant references will
   receive 3 points; candidates proposing a deputy project leader with 3
   relevant references will receive 5 points; candidates proposing a
   deputy project leader with 4 or more relevant references will receive 7
   points.
   In case that candidates will receive an equal number of points, the
   Contracting Authority will extend the maximum number of participants of
   the further procedure (e.g. where 2 candidates are ranked on the 5th
   position or where 3 candidates are rankend on the 4^th position).
   II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
   Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
   II.2.11)Angaben zu Optionen
   Optionen: ja
   Beschreibung der Optionen:
   As stipulated under the project contract.
   II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
   II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
   Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
   das aus Mitteln der EU finanziert wird: ja
   Projektnummer oder -referenz:
   The project is co-funded under the EU Interreg IV program.
   II.2.14)Zusätzliche Angaben
   1) A number of additional documents will be published on the web
   indicated sub I.3. This includes, in particular, the draft project
   contract including its annexes, a process Letter 1 providing for more
   details on the procedure and forms to be used by candidates/bidders or
   consortiums of candidates/bidders.
   2) More details on the award criteria in terms of section II.2.5) above
   can be found in the process letter 1.
   3) Candidates/bidders are strongly recommended complying with the
   formal requirements; non-compliance may result in an exclusion from the
   procedure (e.g. due to non-using the forms published by the Contracting
   Authorities, delays in the submission of complete documents).
   4) Candidates/bidders may relay on the qualification etc. of third
   parties to prove their eligibility but have to submit a commitment
   letter signed by a duly authorized representative of that third party
   (cf. Sec. 47 Vergabeverordnung resp. Art. 63 of Directive 2014/24/EU).
   5) Candidates/bidders may ask questions via the website indicated sub.
   I.3) but not later than 10 calendar days before the deadline for the
   submission of requests for participation ends.
   6) The contracting authorities reserve the right to ask for
   clarifications of information provided by candidates/bidders and to
   grant the right to complete the requests for participation to the
   extent permitted by the laws. The contracting authorities particularly
   reserve the right to ask for the disclosure of the names and contact
   details of the clients of the references to verify and double-check
   correctness of such information.
   7) It should be noted that public procurement review procedures in
   front of the competent review body are likely to be conducted in German
   only.
   Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
   Angaben
   III.1)Teilnahmebedingungen
   III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
   hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
   Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:
   1) Excerpt from the commercial or professional register not older than
   3 months (calculated from the day of the publication of this contract
   notice).
   2) Self-declaration of the candidate, signed by a duly authorized
   person, that no reasons for exclusions pursuant Sec. 123 and 124 of the
   German Federal Act Against Restraints of Competition (Gesetz gegen
   Wettbewerbsbeschränkungen - GWB) apply; if such self-declaration cannot
   be made, candidates have to outline:
   (i) the reasons for this; and
   (ii) the reasons why the candidates considers itselfs to be
   self-cleaned in terms of Sec. 125 of the the German Federal Act Against
   Restraints of Competition (Gesetz gegen Wettbewerbsbeschränkungen -
   GWB).
   3) A consortium of candidates/bidders has to submit a self-declaration
   on the form published via the link indicated sub I.3).
   Note: the documents listed above sub 1. and 2. have to be submitted for
   each of the members of a consortium of candidates/bidders.
   III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
   1) Self-declaration on the turnover with activities similar to the
   subject matters of project contract (Work Packages I - IV) within the
   last 2 financial years.
   2) Evidence of relevant professional risk indemnity insurance (either a
   copy of an existing insurance policy covering the foreseen duration of
   the project Contract or a declaration of an insurance company stating
   that a relevant insurance with be provided in the event of the award of
   the project contract to the candidate).
   Note re 1: The turnover figures of members of a candidate/bidder
   consortium can be disclosed on a separated or aggregated basis.
   Note re 2: A candidate/bidder consortium shall submit 1 evidence
   covering the activities of all members of the consortium.
   Möglicherweise geforderte Mindeststandards:
   1) Minimum turnover of EUR 450 000.00 in each of the relevant financial
   years (figures of a consortium of candidates/bidders will be
   aggregated).
   2) Minimum insurance coverage of EUR 450 000.00 per insured event and
   no cap per calendar year lower than EUR 900 000.00 per calendar year.
   III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
   1) Reference(s) evidencing that the candidate performed services
   comparable to work package I.
   2) Reference(s) evidencing that the candidate performed services
   comparable to work package II and IV.
   3) Reference(s) evidencing that the candidate performed services
   comparable to work package V.
   4) Suitable project leader and deputy project leader.
   Note: Candidate/bidder consortiums may submit references of different
   members each per 1, 2 and/or 3 above.
   Möglicherweise geforderte Mindeststandards:
   1) References are comparable to work package 1 if the candidate/bidder
   has collected missing data from different sources in a significant
   quantity (at least more than 500 data records per reference).
   2) References are comparable to work packages 2 and 3 if the
   candidate/bidder has development, constructed, implemented and
   maintained a software application similar to the contemplated EMR
   Housing Monitor.
   3) References are comparable to work package 4 if the candidate/bidder
   conducted trainings, or developped a concept for trainings conducted by
   third parties, for software users.
   4) Candidates/bidders or consortium of candidates/bidders have to
   submit a total of at least 2 references, at least 1 reference in terms
   No 1 and one reference in terms of No 2. Such references may result
   either from one project or from different projects. None of the
   references shall be older than 3 years (relevant point of time:
   acceptance of the reference by the customer).
   5) The appointed project leader is deemed to be suitable if that
   individual:
   (i) can refer to at least one reference in terms of No 1 and/or 2 not
   older than 3 years; and
   (ii) speaks three of the following languages: Dutch, English, French or
   German.
   6) The appointed deputy project leader is deemed to be suitable if that
   individual:
   (i) can refer to professional experience in organising IT projects
   within the last 2 years; and
   (ii) speaks two of the following languages: Dutch, English, French or
   German.
   6) Each reference shall be described by providing for the following
   details in particular:
   (i) name of the refernce;
   (ii) period of time in which the project was run;
   (iii) type of the client;
   (iv) short description of the precise tasks/initial problem;
   (v) comprehensible description of the solution/final product; and
   (vi) confirmation that the the reference has been accepted by the
   client or that the project in question is almost finished and
   acceptance of the project is justifiably expected within the next 4
   months.
   III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
   III.2)Bedingungen für den Auftrag
   III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand
   III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:
   As stipulated under the project contract.
   III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal
   Abschnitt IV: Verfahren
   IV.1)Beschreibung
   IV.1.1)Verfahrensart
   Verhandlungsverfahren
   IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
   Beschaffungssystem
   IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder
   Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
   Abwicklung des Verfahrens in aufeinander folgenden Phasen zwecks
   schrittweiser Verringerung der Zahl der zu erörternden Lösungen bzw. zu
   verhandelnden Angebote
   IV.1.5)Angaben zur Verhandlung
   Der öffentliche Auftraggeber behält sich das Recht vor, den Auftrag auf
   der Grundlage der ursprünglichen Angebote zu vergeben, ohne
   Verhandlungen durchzuführen
   IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
   IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
   Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
   IV.2)Verwaltungsangaben
   IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
   IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
   Tag: 09/10/2020
   Ortszeit: 12:00
   IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
   Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
   Tag: 28/10/2020
   IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
   eingereicht werden können:
   Englisch
   IV.2.6)Bindefrist des Angebots
   IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
   Abschnitt VI: Weitere Angaben
   VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
   Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
   VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
   Aufträge werden elektronisch erteilt
   Die elektronische Rechnungsstellung wird akzeptiert
   Die Zahlung erfolgt elektronisch
   VI.3)Zusätzliche Angaben:
   Notices-ID: CXQ1YD7YAHZ
   VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
   VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
   Offizielle Bezeichnung: Vergabekammer Rheinland c/o Bezirksregierung
   Köln
   Postanschrift: Zeughausstraße 2-10
   Ort: Köln
   Postleitzahl: 50667
   Land: Deutschland
   E-Mail: [16]VKRheinland@bezreg-koeln.nrw.de
   Telefon: +49 2211473055
   Fax: +49 2211472889
   Internet-Adresse:
   [17]https://www.bezreg-koeln.nrw.de/brk_internet/vergabekammer/index.ht
   ml
   VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
   VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
   Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:
   According to Sec. 160(3) of the German Federal Act Against Restraints
   of Competition (Gesetz gegen Wettbewerbsbeschränkungen - GWB), the
   application is inadmissible if
   1) the applicant became aware of the claimed violation of public
   procurement provisions before filing the application for review, but
   did not complain to the contracting authority within a time limit of 10
   calendar days; the expiry of the time limit under § 134(2) remains
   unaffected;
   2) violations of public procurement provisions which become apparent
   from the tender notice are not notified to the contracting authority by
   the end of the time limit for the application or the submission of a
   tender specified in the notice;
   3) violations of public procurement provisions which only become
   apparent from the procurement documents are not notified to the
   contracting authority by the end of the time limit for the application
   or the submission of a tender specified in the notice;
   4) more than 15 calendar days have expired since receipt of
   notification from the contracting authority that it is unwilling to
   redress the objection.
   Sentence 1 shall not apply to an application under Sec. 135(1) No 2 GWB
   to have the contract declared ineffective. Sec. 134(1) sentence 2 GWB
   shall remain unaffected.
   VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen
   erteilt
   Offizielle Bezeichnung: Vergabekammer Rheinland c/o Bezirksregierung
   Postanschrift: Zeughausstraße 2-10
   Ort: Köln
   Postleitzahl: 50667
   Land: Deutschland
   E-Mail: [18]VKRheinland@bezreg-koeln.nrw.de
   Telefon: +49 2211473055
   Fax: +49 2211472889
   Internet-Adresse:
   [19]https://www.bezreg-koeln.nrw.de/brk_internet/vergabekammer/index.ht
   ml
   VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
   11/09/2020
References
   6. mailto:breuer@regionaachen.de?subject=TED
   7. http://www.regionaachen.de/
   8. mailto:whj.robben@prvlimburg.nl?subject=TED
   9. http://www.prvlimburg.nl/
  10. mailto:p.dethier@liegeeuropemetropole.eu?subject=TED
  11. https://www.liegeeuropemetropole.eu/
  12. mailto:stephanie.bruels@dgov.be?subject=TED
  13. http://www.ostbelgienlive.be/
  14. https://www.vergaben-wirtschaftsregion-aachen.de/VMPSatellite/notice/CXQ1YD7YAHZ/documents
  15. https://www.vergaben-wirtschaftsregion-aachen.de/VMPSatellite/notice/CXQ1YD7YAHZ
  16. mailto:VKRheinland@bezreg-koeln.nrw.de?subject=TED
  17. https://www.bezreg-koeln.nrw.de/brk_internet/vergabekammer/index.html
  18. mailto:VKRheinland@bezreg-koeln.nrw.de?subject=TED
  19. https://www.bezreg-koeln.nrw.de/brk_internet/vergabekammer/index.html
--------------------------------------------------------------------------------
             Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for:
       The Office for Official Publications of the European Communities
                The Federal Office of Foreign Trade Information
 Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de
Ausschreibung ausschreibung Ausschreibungen Ingenieure Öffentliche Ausschreibungen Datenbank Öffentliche Ausschreibungen Architekten Öffentliche Ausschreibungen Bau