Öffentliche Ausschreibungen icc hofmann - Ingenieurbüro für technische Informatik
Am Stockborn 16, 60439 Frankfurt/M, FRG
Tel.: +49 6082-910101 Fax.: +49 6082-910200
E-Mail: info@icc-hofmann.net
Öffentliche Ausschreibungen

(1) Searching for "2020011409245980550" in Archived Documents Library (TED-ADL)


Ausschreibung: Finanz- und Versicherungsdienstleistungen - DE-Eschborn
Finanz- und Versicherungsdienstleistungen
Dokument Nr...: 17103-2020 (ID: 2020011409245980550)
Veröffentlicht: 14.01.2020
*
  DE-Eschborn: Finanz- und Versicherungsdienstleistungen
   2020/S 9/2020 17103
   Auftragsbekanntmachung
   Dienstleistungen
   Rechtsgrundlage:
   Richtlinie 2014/24/EU
   Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
   I.1)Name und Adressen
   Offizielle Bezeichnung: Deutsche Gesellschaft für Internationale
   Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
   Postanschrift: Dag-Hammarskjöld-Weg 1-5
   Ort: Eschborn
   NUTS-Code: DE71A
   Postleitzahl: 65760
   Land: Deutschland
   E-Mail: [6]heidrun.stroebert@giz.de
   Telefon: +49 6196792122
   Fax: +49 619679802122
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [7]https://www.giz.de
   I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
   I.3)Kommunikation
   Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
   vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
   [8]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YR30/document
   s
   Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
   Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via:
   [9]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YR30
   I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
   Einrichtung des öffentlichen Rechts
   I.5)Haupttätigkeit(en)
   Andere Tätigkeit: International development cooperation
   Abschnitt II: Gegenstand
   II.1)Umfang der Beschaffung
   II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:
   81251487  Support to the Implementation of the Project Promotion of
   Financial Inclusion in the Democratic Republic of the Congo
   Referenznummer der Bekanntmachung: 81251487
   II.1.2)CPV-Code Hauptteil
   66000000
   II.1.3)Art des Auftrags
   Dienstleistungen
   II.1.4)Kurze Beschreibung:
   The project Provision of Financial Inclusion is implemented by GIZ
   and the Ministry of Finance of the Democratic Republic of the Congo
   (DRC) within the program Sustainable Economic Development in DRC,
   financed by the German Federal Ministry for Economic Cooperation and
   Development (BMZ).
   The project has a duration of 3 years and works in 5 mining provinces
   of the DRC and is structured around 3 components:
   1) Financial literacy: improving the preconditions for the promotion of
   financial education in mining areas;
   2) Financial services: support to financial institutions (Microfinance
   institutions, savings and credit cooperatives) to improve their range
   of financial products and services offered to low-income households and
   MSMEs, particularly in mining regions;
   3) Action research: the collection and sharing of qualitative and
   quantitative information on the financial needs and behavior of
   economic actors through practice-oriented scientific studies.
   II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
   II.1.6)Angaben zu den Losen
   Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
   II.2)Beschreibung
   II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
   II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
   II.2.3)Erfüllungsort
   NUTS-Code: 00
   Hauptort der Ausführung:
   DEMOCRATIC REPUBLIC OF THE CONGO.
   II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:
   The project Provision of Financial Inclusion (ProFI) seeks support
   for the implementation of its second component, which concerns the
   provision of financial services by financial institutions and therefore
   puts out to tender services to be rendered by a contractor making
   available international/regional and local experts. The contractor's
   mission is supposed to start in May 2020 and end in March 2022.
   Over this span of time, the experts will go on several short-term
   missions in DRC which will be closely coordinated with GIZ head of
   project on the basis of the following planning:
    an international team leader for 152 working days;
    2 local experts for 165 working days in total;
    an international expert in statistics for 16 working days;
    an IT expert for 91 working days.
   The contractor's mission will primarily focus on the technical
   assistance of 2 microfinance institutions in the different provinces of
   intervention (Haut-Uélé, Nord-Kivu, Sud-Kivu, Haut-Katanga and
   Lualaba). Specifically, the contractor will aim to provide advice and
   support in:
   1) The institution evaluation;
   2) Capacity building for administrators and individuals;
   3) Development/modification of financial products adapted to low-income
   households and MSMEs;
   4) The scaling up of the products developed;
   5) The development of the agency network;
   6) The evaluation of the products and distribution channels developed.
   The team leader acts as a coordinator of all activities and experts'
   missions. The local short-term expert 1 will support the team leader in
   advising the first partner institution and participate in the
   development of the agency network. The local short-term expert 2 will
   support the team leader in advising the second partner institution and
   will be an active part of the satisfaction surveys. The international
   short-term expert 3 will act as an encoder-statistician and contribute
   to market research and satisfaction surveys. During the mission, the
   contractor shall propose 15 surveyors charged with the conduct of 3
   surveys. The short-term expert 4 needs to have good experience in
   designing and implementing IT solutions and is responsible for the
   development of an agency network. For a successful realization of the
   mission, relevant professional experience in subSaharan Africa is as
   essential as very good language skills in French, English and 2 local
   languages.
   II.2.5)Zuschlagskriterien
   Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind
   nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
   II.2.6)Geschätzter Wert
   II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
   dynamischen Beschaffungssystems
   Beginn: 01/05/2020
   Ende: 31/03/2022
   Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
   Beschreibung der Verlängerungen:
   Cf. indication under fig. II.2.11.
   II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
   Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
   II.2.11)Angaben zu Optionen
   Optionen: ja
   Beschreibung der Optionen:
   GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases
   based on the criteria in the tender documents to the successful bidder
   of this tender. For details, please see the terms of reference.
   II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
   II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
   Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
   das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
   II.2.14)Zusätzliche Angaben
   Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
   Angaben
   III.1)Teilnahmebedingungen
   III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
   hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
   Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:
   1) Trading name and address, commercial register number;
   2) Eligibility declaration that no grounds for exclusion in section
   123, 124 of the German Act Against Restraints of Competition (GWB)
   apply;
   3) Eligibility declaration subcontractors if applicable;
   4) Association clause if applicable.
   III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
   1) Average annual turnover for the last 3 years: at least 650 000 EUR
   2) Number of employees as at 31.12 of the previous year: at least 6
   persons
   III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
   At least 2 reference projects in the technical field of Financial
   Inclusion and at least 1 reference project in SubSahara Africa
   implemented (or in the course of implementation) within the last 3
   years.
   The technical assessment is only based on reference projects with a
   minimum commission of 150 000 EUR only.
   III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
   III.2)Bedingungen für den Auftrag
   III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand
   III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:
   III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal
   Abschnitt IV: Verfahren
   IV.1)Beschreibung
   IV.1.1)Verfahrensart
   Offenes Verfahren
   IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
   Beschaffungssystem
   IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder
   Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
   IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
   IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
   Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
   IV.2)Verwaltungsangaben
   IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
   IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
   Tag: 12/02/2020
   Ortszeit: 12:00
   IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
   Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
   IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
   eingereicht werden können:
   Französisch
   IV.2.6)Bindefrist des Angebots
   Das Angebot muss gültig bleiben bis: 30/04/2020
   IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
   Tag: 12/02/2020
   Ortszeit: 12:05
   Abschnitt VI: Weitere Angaben
   VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
   Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
   VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
   Aufträge werden elektronisch erteilt
   VI.3)Zusätzliche Angaben:
   The communication takes place exclusively via the project area of the
   portal.
   Bekanntmachungs-ID: CXTRYY6YR30
   VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
   VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
   Offizielle Bezeichnung: Die Vergabekammern des Bundes
   Postanschrift: Villemombler Straße 76
   Ort: Bonn
   Postleitzahl: 53123
   Land: Deutschland
   E-Mail: [10]vk@bundeskartellamt.bund.de
   Telefon: +49 2289499-0
   Fax: +49 2289499-163
   Internet-Adresse: [11]https://www.bundeskartellamt.de
   VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
   VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
   Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:
   According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint
   of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar
   as:
   1) The applicant has identified the claimed infringement of the
   procurement rules before submitting the application for review and has
   not submitted a complaint to the contracting authority within a period
   of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134,
   Section 2 remains unaffected;
   2) Complaints of infringements of procurement rules that are evident in
   the tender notice are not submitted to the contracting authority at the
   latest by the expiry of the deadline for the application or by the
   deadline for the submission of bids, specified in the tender notice;
   3) Complaints of infringements of procurement rules that first become
   evident in the tender documents are not submitted to the contracting
   authority at the latest by the expiry of the deadline for application
   or by the deadline for the submission of bids;
   4) More than 15 calendar days have expired since receipt of
   notification from the contracting authority that it is unwilling to
   redress the complaint.
   Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine
   the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section
   1 (2). Article 134, section 1, sentence 2 remains unaffected.
   VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen
   erteilt
   VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
   10/01/2020
References
   6. mailto:heidrun.stroebert@giz.de?subject=TED
   7. https://www.giz.de/
   8. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YR30/documents
   9. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YR30
  10. mailto:vk@bundeskartellamt.bund.de?subject=TED
  11. https://www.bundeskartellamt.de/
--------------------------------------------------------------------------------
             Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for:
       The Office for Official Publications of the European Communities
                The Federal Office of Foreign Trade Information
 Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de
Ausschreibung ausschreibung Ausschreibungen Ingenieure Öffentliche Ausschreibungen Datenbank Öffentliche Ausschreibungen Architekten Öffentliche Ausschreibungen Bau