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Öffentliche Ausschreibungen

Titel : DE-Eschborn - Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung
Dokument-Nr. ( ID / ND ) : 2019070809412811837 / 316820-2019
Veröffentlicht :
08.07.2019
Angebotsabgabe bis :
14.08.2019
Dokumententyp : Ausschreibung
Vertragstyp : Dienstleistungsauftrag
Verfahrensart : Offenes Verfahren
Unterteilung des Auftrags : Gesamtangebot
Zuschlagkriterien : Wirtschaftlichstes Angebot
Produkt-Codes :
79411100 - Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung
DE-Eschborn: Beratungsdienste im Bereich Wirtschaftsförderung

2019/S 129/2019 316820

Auftragsbekanntmachung

Dienstleistungen
Legal Basis:
Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
I.1)Name und Adressen
Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Dag-Hammarskjöld-Weg 1-5
Eschborn
65760
Deutschland
Telefon: +49 6196792079
E-Mail: [1]elisabeth.birkenhaeger@giz.de
Fax: +49 619679802079
NUTS-Code: DE71A

Internet-Adresse(n):

Hauptadresse: [2]https://www.giz.de
I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
I.3)Kommunikation
Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
[3]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YDRP/document
s
Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via:
[4]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YDRP
I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
Einrichtung des öffentlichen Rechts
I.5)Haupttätigkeit(en)
Andere Tätigkeit: International Development Cooperation

Abschnitt II: Gegenstand
II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

81243509-Start-Up Centre Namibia
Referenznummer der Bekanntmachung: 81243509-Start-up centre Namibia
II.1.2)CPV-Code Hauptteil
79411100
II.1.3)Art des Auftrags
Dienstleistungen
II.1.4)Kurze Beschreibung:

The German Government, through GIZ, supports the Namibian Government to
improve conditions for the establishment and growth of start-ups in
selected regions in Namibia. Start-ups have the potential to drive the
creation of new jobs in Namibia and can have fundamental impact on
overall economic productivity. Start-ups can also contribute to
economic growth by spurring innovation and injecting competition. GIZ
will build a Start-up Incubation and Innovation Centre in Windhoek with
mobile outreach units to selected regions in Namibia. The Centre will
incubate start-ups and serve as a one-stop-shop for all needs a
start-up faces in its ideation, establishment and growth phases. The
contractor will be tasked to manage the operations of the Start-up
Centre with its co-working space, community space and makerspace. The
contractor will develop a sustainable business model and viable revenue
streams for the operation of the Start-up Centre, allowing it to cover
its cost.
II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
Wert ohne MwSt.: 1 900 000.00 EUR
II.1.6)Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: 00
Hauptort der Ausführung:

00000 Namibia Windhoek/Namibia
II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

In Namibia, preconditions for start-ups, setting up enterprises and
scaling up small businesses are inadequate. Support structures for
start-ups are in their very early stages, albeit promising. The
Namibian-German Technical Cooperation project Start-up Namibia,
implemented by GIZ on behalf of the German Government, thus aims to
improve conditions for the establishment and growth of start-ups in
selected regions in Namibia.

Start-ups have the potential to drive the creation of new jobs in
Namibia and can have funda-mental impact on overall economic
productivity. Start-ups can also contribute to economic growth by
spurring innovation and injecting competition. New entrepreneurs can
bring new ideas to the table, much needed to stir innovation and
generate competition. In Namibia, the combination of innovation and
technology with traditional industries opens new opportunities.
Start-ups tend to cluster and thrive in an ecosystem where they can
find the necessary re-sources for success, including good universities,
incubators, public-sector and private-sector support, and expert
services like legal, accounting, and consulting.

It is this ecosystem needed by start-ups that is so far inadequate or
lacking completely in many regions of Namibia. As a result, the
establishment and growth of start-ups remain behind the development
potentialities. Start-up Namibia's objective is therefore to improve
the conditions for the establishment and growth of start-ups in
selected regions in Namibia.

To reach this objective, a Start-up Incubation and Innovation Centre
will be built in Windhoek on the premises of the Bokamoso
Entrepreneurial Centre, with regional outreach units. The Centre will
incubate start-ups and serve as a one-stop-shop for all needs a
start-up faces in its ideation, establishment and growth phases. The
project is expected to deliver the following main outputs:

Output 1 provides the necessary infrastructure of the Start-up Centre
in Windhoek (with a co-working space, a maker-space and community area)
and mobile outreach units to service three regions in Namibia. In
addition, a sustainable business model to run the Start-up Centre,
reaching at least break-even point within the Module's duration, is
developed. In Windhoek, the premises of the Start-up Centre will be
constructed adjacent to the Bokamoso Entrepreneurial Centre in
Katutura, operated by the City of Windhoek.

In Output 2, new services will be developed by the Start-up Centre for
start-up founders and employees of micro-enterprises in Windhoek and
selected regions. This contributes to the strengthening of
entrepreneurial capacity and reduces the rate of failed businesses.

Output 3 aims at easing the access to financial services for start-ups
(such as seed capital and growth financing). Improved access to
financial information and funding sources enables medium to long-term
financing of product and business development and strengthens the
performance of start-ups.

Through collaborations with the public and private sectors, Output 4
further contributes to building the necessary ecosystem Start-ups need
to prosper. Cooperation with local (large) enterprises is expected to
lead to know-how and technology transfer and technology sharing,
contributing to the increased competitive and innovative capacity of
the supported companies. In addition, cooperation with the private
sector should constitute one of the revenue streams of the Start-up
Centre, thus ensuring its financial viability.

The contractor is expected to run the daily operations of the Start-up
Incubation and Innovation Centre as well as its regional outreach
units, and implement outputs 2, 3 and 4. The construction of the Centre
as well as the procurement of the regional outreach units will be done
by GIZ. The contractor will develop a sustainable business model and
viable revenue streams for the operation of the Start-up Centre,
allowing the Centre to cover its cost.

See tender-TOR for details.
II.2.5)Zuschlagskriterien
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind
nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
II.2.6)Geschätzter Wert
Wert ohne MwSt.: 1 900 000.00 EUR
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
dynamischen Beschaffungssystems
Beginn: 01/12/2019
Ende: 30/09/2022
Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
Beschreibung der Verlängerungen:

GIZ may optionally commission a follow on contract based on the
criteria in the tender documents to the successful bidder of this
tender. For details, please see the terms of reference.
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: ja
Beschreibung der Optionen:

GIZ may optionally commission contract amendments and/or increases
based on the criteria in the tender documents to the successful bidder
of this tender. For details, please see the terms of reference.
II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
Angebote sind in Form von elektronischen Katalogen einzureichen oder
müssen einen elektronischen Katalog enthalten
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
Angaben
III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:

1) Trading name and address, commercial register number;

2) Eligibility declaration that no grounds for exclusion in Section
123, 124 of the German Act Against Restraints of Competition (GWB)
apply;

3) Eligibility declaration subcontractors if applicable;

4) Association clause if applicable.
III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

1) Average annual turnover for the last 3 years;

2) Number of employees as at 31.12 of the previous year.
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1) Average annual turnover for the last 3 years: 200 000 EUR;

2) Number of employees as at 31.12 of the previous year: 5 employees.
III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

1) At least x reference projects in the technical field xxx and at
least x reference projects in the region xxx in the last 3 years;

2) The technical assessment is only based on reference projects with a
minimum commission value of xx EUR.
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1) At least 1 reference project in the technical field Start-up
Incubation and at least 1 reference project in the region Africa in the
last 3 years;

2) The technical assessment is only based on reference projects with a
minimum commission value of 35 000 EUR.
III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
III.2)Bedingungen für den Auftrag
III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand
III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:
III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal

Abschnitt IV: Verfahren
IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart
Offenes Verfahren
IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
Beschaffungssystem
IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder
Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
Tag: 14/08/2019
Ortszeit: 12:00
IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
eingereicht werden können:
Englisch
IV.2.6)Bindefrist des Angebots
Das Angebot muss gültig bleiben bis: 15/11/2019
IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
Tag: 14/08/2019
Ortszeit: 12:00

Abschnitt VI: Weitere Angaben
VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
Aufträge werden elektronisch erteilt
VI.3)Zusätzliche Angaben:

The communication takes place exclusively via the project area of the
portal.

Bekanntmachungs-ID: CXTRYY6YDRP
VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Die Vergabekammern des Bundes
Villemombler Straße 76
Bonn
53123
Deutschland
Telefon: +49 2289499-0
E-Mail: [5]vk@bundeskartellamt.bund.de
Fax: +49 2289499-163

Internet-Adresse: [6]https://www.bundeskartellamt.de
VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint
of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar
as:

1) The applicant has identified the claimed infringement of the
procurement rules before submitting the application for review and has
not submitted a complaint to the contracting authority within a period
of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134,
Section 2 remains unaffected;

2) Complaints of infringements of procurement rules that are evident in
the tender notice are not submitted to the contracting authority at the
latest by the expiry of the deadline for the application or by the
deadline for the submission of bids, specified in the tender notice;

3) Complaints of infringements of procurement rules that first become
evident in the tender documents are not submitted to the Contracting
Authority at the latest by the expiry of the deadline for application
or by the deadline for the submission of bids;

4) More than 15 calendar days have expired since receipt of
notification from the Contracting Authority that it is unwilling to
redress the complaint.

Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine
the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section
1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.
VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen
erteilt
VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
04/07/2019

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References

1. mailto:elisabeth.birkenhaeger@giz.de?subject=TED
2. https://www.giz.de/
3. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YDRP/documents
4. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YDRP
5. mailto:vk@bundeskartellamt.bund.de?subject=TED
6. https://www.bundeskartellamt.de/

 
 
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