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Öffentliche Ausschreibungen

Titel : DE-Eschborn - Wirtschaftshilfe an das Ausland
Dokument-Nr. ( ID / ND ) : 2019020709324121313 / 60271-2019
Veröffentlicht :
07.02.2019
Angebotsabgabe bis :
07.03.2019
Dokumententyp : Ausschreibung
Vertragstyp : Dienstleistungsauftrag
Verfahrensart : Verhandlungsverfahren
Unterteilung des Auftrags : Gesamtangebot
Zuschlagkriterien : Wirtschaftlichstes Angebot
Produkt-Codes :
75211200 - Wirtschaftshilfe an das Ausland
DE-Eschborn: Wirtschaftshilfe an das Ausland

2019/S 27/2019 60271

Auftragsbekanntmachung

Dienstleistungen
Legal Basis:
Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
I.1)Name und Adressen
Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Dag-Hammarskjöld-Weg 1 - 5
Eschborn
65760
Deutschland
Kontaktstelle(n): Friedrich Graf von Westphalen and Partner mbB |
Rechtsanwälte
Telefon: +49 69719189012
E-Mail: [1]giz.ausschreibungen@fgvw.de
NUTS-Code: DE71A

Internet-Adresse(n):

Hauptadresse: [2]https://www.giz.de
I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
I.3)Kommunikation
Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
[3]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YY4Y/document
s
Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen elektronisch via:
[4]https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YY4Y
I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
Einrichtung des öffentlichen Rechts
I.5)Haupttätigkeit(en)
Andere Tätigkeit: Internationale Zusammenarbeit

Abschnitt II: Gegenstand
II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

Protection of the Environment and Biodiversity in Jordan (PROTEB II)
Referenznummer der Bekanntmachung: 81231893
II.1.2)CPV-Code Hauptteil
75211200
II.1.3)Art des Auftrags
Dienstleistungen
II.1.4)Kurze Beschreibung:

The service provider will be in charge of providing and managing
international and national short-term experts for policy advice
together with capacity development, contributing to the field of
enhancing governance capacities of the Ministry of Environment for
hazardous waste management.

In this context, the service provider, in close coordination with the
local GIZ team, shall be taking over the following tasks, starting the
signature of the contract until the end of January 2020:

(a) stocktaking of available figures on hazardous wastes quantities in
Jordan and its impact on the environment,

(b) providing technical input to the Ministry of Environment on how to
reach more generators, defining the content of awareness campaigns and
providing information on status quo of hazardous waste management and
enforcement in the region and on a global scale,

(c) trainings for staff from the Ministry of Environment as well as the
royal department for environmental protection (rangers) to strengthen
the capacities for monitoring of hazardous waste during the whole
disposal procedure.
II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
II.1.6)Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: 00
Hauptort der Ausführung:

00000 Jordanien
II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Protection of the Environment and Biodiversity in Jordan (PROTEB II)

Growing pressure is being placed on Jordan's environment due to
population growth and economic development, which has increased
significantly with the influx of refugees from neighbouring countries.
Loss of biodiversity, soil degradation, improper use of natural
resources, and water are challenges that are further exacerbated by
high levels of environmental degradation from increased quantities of
waste, polluted air, and wastewater generated by industry and
agriculture. In order to overcome such challenges, the Ministry of
Environment was established in 2003 and designated overarching
responsibility for environmental conservation and protection.

The objective of Protection of the Environment and Biodiversity in
Jordan (PROTEB II) project is to increase the capacity of the Ministry
of Environment for policy-making and management. For this purpose,
measures will be implemented across four fields of activity:

1) Increasing the capacity of the Ministry of Environment to prioritise
environmental legislation for further development and implementation;

2) Enhancing environmental monitoring to serve as a solid and
transparent basis for decision-making;

3) Improving cooperation with non-governmental organisations, the
private sector, other state institutions and including local
governments;

4) Enhancing governance capacities of the Ministry of Environment for
hazardous waste management.

The project runs until end of February 2020.

The service provider will be in charge of providing and managing
international and national short-term experts for policy advice
together with capacity development, contributing to the field of
activity 4.

In this context, the service provider, in close coordination with the
local GIZ team, shall be taking over the following tasks, starting the
signature of the contract until the end of January 2020:

(a) stocktaking of available figures on hazardous wastes quantities in
Jordan and its impact on the environment,

(b) providing technical input to the Ministry of Environment on how to
reach more generators, defining the content of awareness campaigns and
providing information on status quo of hazardous waste management and
enforcement in the region and on a global scale,

(c) trainings for staff from the Ministry of Environment as well as the
royal department for environmental protection (rangers) to strengthen
the capacities for monitoring of hazardous waste during the whole
disposal procedure.
II.2.5)Zuschlagskriterien
Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind
nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
dynamischen Beschaffungssystems
Laufzeit in Monaten: 9
Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein
II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur
Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
Geplante Mindestzahl: 3
Höchstzahl: 5
Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern:

The assignment will only be entrusted to companies with the required
expertise and capacity (eligible companies), which meet the criteria
listed in the document Request to participate and Eligibility
declaration by applicants (Call for competition)", and which are not
excluded under the terms of Sections 123 or 124 of the German Act
against Restraints of Competition (GWB), or who can prove restoration
of their integrity in line with Section 125 of the same Act.

If there is a previously announced limit to the number of applicants,
an assessment will be carried out according to the relevant evaluation
scale included in the tender documents.
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: nein
II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
Angaben
III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:

1) Trading name and address, commercial register number;

2) Eligibility declaration that no grounds for exclusion in Section
123, 124 of the German Act Against Restraints of Competition (GWB)
apply;

3) Eligibility declaration subcontractors if applicable;

4) Association clause if applicable.
III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

1) Average annual turnover for the last 3 years 250 000 EUR;

2) Number of employees as at 31.12 of the previous year: 3.
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1) Average annual turnover for the last 3 years 250 000 EUR;

2) Number of employees as at 31.12 of the previous year: 3.
III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

The technical assessment is only based on reference projects with a
minimum commission value of 100 000 EUR.

The minimum requirements forsee at least 2 reference projects in the
technical field of Hazardous waste management and at least 1 reference
project in the MENA region in the last 3 years.
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

The technical assessment is only based on reference projects with a
minimum commission value of 100 000 EUR.

The minimum requirements forsee at least 2 reference projects in the
technical field of Hazardous waste management and at least 1 reference
project in the MENA region in the last 3 years.
III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
III.2)Bedingungen für den Auftrag
III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand
III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:
III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal

Abschnitt IV: Verfahren
IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart
Verhandlungsverfahren
IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
Beschaffungssystem
IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder
Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
Abwicklung des Verfahrens in aufeinander folgenden Phasen zwecks
schrittweiser Verringerung der Zahl der zu erörternden Lösungen bzw. zu
verhandelnden Angebote
IV.1.5)Angaben zur Verhandlung
Der öffentliche Auftraggeber behält sich das Recht vor, den Auftrag auf
der Grundlage der ursprünglichen Angebote zu vergeben, ohne
Verhandlungen durchzuführen
IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
Tag: 07/03/2019
Ortszeit: 12:00
IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
Tag: 18/03/2019
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
eingereicht werden können:
Englisch
IV.2.6)Bindefrist des Angebots
IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote

Abschnitt VI: Weitere Angaben
VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
Aufträge werden elektronisch erteilt
VI.3)Zusätzliche Angaben:

The communication with the bidders will only take place via GIZ
e-tendering platform (VMS).

Bekanntmachungs-ID: CXTRYY6YY4Y
VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Die Vergabekammern des Bundes
Villemombler Straße 76
Bonn
53123
Deutschland
Telefon: +49 2289499-0
E-Mail: [5]vk@bundeskartellamt.bund.de
Fax: +49 2289499-163

Internet-Adresse: [6]https://www.bundeskartellamt.de
VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint
of Competition (GWB), application for review is not permissible insofar
as:

1) The applicant has identified the claimed infringement of the
procurement rules before submitting the application for review and has
not submitted a complaint to the contracting authority within a period
of 10 calendar days; the expiry of the period pursuant to Article 134,
Section 2 remains unaffected,

2) Complaints of infringements of procurement rules that are evident in
the tender notice are not submitted to the Contracting Authority at the
latest by the expiry of the deadline for the application or by the
deadline for the submission of bids, specified in the tender notice;

3) Complaints of infringements of procurement rules that first become
evident in the tender documents are not submitted to the Contracting
Authority at the latest by the expiry of the deadline for application
or by the deadline for the submission of bids;

4) More than 15 calendar days have expired since receipt of
notification from the Contracting Authority that it is unwilling to
redress the complaint.

Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine
the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section
1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.
VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen
erteilt
VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
04/02/2019

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References

1. mailto:giz.ausschreibungen@fgvw.de?subject=TED
2. https://www.giz.de/
3. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YY4Y/documents
4. https://ausschreibungen.giz.de/Satellite/notice/CXTRYY6YY4Y
5. mailto:vk@bundeskartellamt.bund.de?subject=TED
6. https://www.bundeskartellamt.de/

 
 
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