Öffentliche Ausschreibungen icc hofmann - Ingenieurbüro für technische Informatik
Am Stockborn 16, 60439 Frankfurt/M, FRG
Tel.: +49 6082-910101 Fax.: +49 6082-910200
E-Mail: info@icc-hofmann.net
Öffentliche Ausschreibungen

Titel : DE-Eschborn - Wirtschaftshilfe an das Ausland
Dokument-Nr. ( ID / ND ) : 2018061309112385900 / 252953-2018
Veröffentlicht :
13.06.2018
Angebotsabgabe bis :
11.07.2018
Dokumententyp : Ausschreibung
Vertragstyp : Dienstleistungsauftrag
Verfahrensart : Verhandlungsverfahren
Unterteilung des Auftrags : Gesamtangebot
Zuschlagkriterien : Wirtschaftlichstes Angebot
Produkt-Codes :
75211200 - Wirtschaftshilfe an das Ausland
DE-Eschborn: Wirtschaftshilfe an das Ausland

2018/S 111/2018 252953

Auftragsbekanntmachung

Dienstleistungen
Richtlinie 2014/24/EU

Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
I.1)Name und Adressen
Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
Dag Hammarskjöld-Weg 1-5
Eschborn
65760
Deutschland
Kontaktstelle(n): Leinemann Partner Rechtsanwälte mbB (z. Hd. Herrn
Rechtsanwalt Hendrik Kues)
E-Mail: [1]giz@leinemann-partner.de
Fax: +49 69740938-74
NUTS-Code: DE71A

Internet-Adresse(n):

Hauptadresse: [2]https://www.giz.de
I.2)Informationen zur gemeinsamen Beschaffung
I.3)Kommunikation
Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
[3]http://www.giz.de/biddingopportunities-services
Weitere Auskünfte erteilen/erteilt folgende Kontaktstelle:
Leinemann Partner Rechtsanwälte mbB
Eschersheimer Landstraße 6
Frankfurt am Main
60322
Deutschland
Kontaktstelle(n): RA Jarl-Hendrik Kues
E-Mail: [4]giz@leinemann-partner.de
NUTS-Code: DE712

Internet-Adresse(n):

Hauptadresse: [5]https://www.leinemann-partner.de
Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten
Kontaktstellen
I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
Einrichtung des öffentlichen Rechts
I.5)Haupttätigkeit(en)
Andere Tätigkeit: Development Cooperation

Abschnitt II: Gegenstand
II.1)Umfang der Beschaffung
II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:

81223876 Innovation, employment and regional economic development
II.1.2)CPV-Code Hauptteil
75211200
II.1.3)Art des Auftrags
Dienstleistungen
II.1.4)Kurze Beschreibung:

Innovation, employment and regional development project in Tunisia.
Implementation of the component selected higher education and research
institutions offer private sector and demand-oriented support services
for strengthening employability and technology transfer. Development
and promotion of support services, technology cooperation, digital
information platform and multi-stakeholder dialogues. The project
reaches 14 of the 24 provinces: Tunis, Tozeur, Kebili, Tataouine, Kef,
Jendouba, Beja, Siliana, Kasserine, Sousse, Monastir, Mahdia, Bizerte
and Sfax.
II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
II.1.6)Angaben zu den Losen
Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
II.2)Beschreibung
II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
II.2.3)Erfüllungsort
NUTS-Code: 00
Hauptort der Ausführung:

Tunisia
II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:

Tunisias economic growth has slowed considerably after the revolution:
annual GDP growth in 2016 was 1.5 % (compared to 3.9 % in 2012). High
youth unemployment with rates between 24 % and 47 % (depending on the
region) is a major challenge and concern for the Tunisian government.
Whereas unemployment among male higher education graduates was at 19.2
% in 2017, the unemployment rate for female graduates was 41 % in 2017.
Economic development and diversification are especially weak in the
countrys interior regions. Social protest and demonstrations against
the lack of economic and employment opportunities are common. One major
reason for the lack of employment opportunities includes the low
competitiveness of firms, which is partially due to the low absorption
of new technologies. Moreover, graduates often lack the adequate
competences (including soft-skills) required by the private sector,
thus contributing to high youth unemployment.

The project aims at strengthening enterprises economic performance in
selected sectors. The sectors addressed by the project include e.g.
values chains and sectors such as dates, olive oil, plaster stone,
marble, ICT. The implementation of the project is carried out in the
following four fields of action:

(1) improving the conditions for the promotion of selected economic
sectors;

(2) improving companys access to demand-oriented business services;

(3) selected higher education and research institutions offer private
sector and demand-oriented support services for strengthening
employability and technology transfer; and

4) strengthening of capacities of the ICT sector.

The project reaches 14 of the 24 provinces: Tunis, Tozeur, Kebili,
Tataouine, Kef, Jendouba, Beja, Siliana, Kasserine, Sousse, Monastir,
Mahdia, Bizerte und Sfax.

The tender concerns the implementation of the entire component (3),
i.e. selected higher education and research institutions offer private
sector and demand-oriented support services for strengthening
employability and technology transfer.

The tender addresses four key intervention areas:

1) Employment orientation of students and graduates: improving the
support and advice for students and former graduates of higher
education institutions. For this purpose, Career Centres at selected
higher education institutions will be strengthened that aim at advising
students and graduates and facilitating their labour market insertions.
Support services (coaching, trainings) will be developed and
implemented in line with private sector needs.

2) Strengthening of innovation via technology transfer: strengthening
companys competitiveness via the introduction of new technologies/
innovation. The project aims at promoting technology transfers between
companies and higher education/ research institutions.

3) Development and animation of a digital information platform (based
on existing models and structures) to provide information on the
services offered by Career Centres and on technology transfer
cooperation. The platform will also be used to showcase best-practices
and success stories.

4) Organisation of yearly multi-stakeholder dialogues of selected
higher education institutions on employability and security issues.
II.2.5)Zuschlagskriterien
Die nachstehenden Kriterien
Qualitätskriterium - Name: Concept for the performance of the tasks and
expertise of the proposed staff / Gewichtung: 70 %
Preis - Gewichtung: 30 %
II.2.6)Geschätzter Wert
II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
dynamischen Beschaffungssystems
Laufzeit in Monaten: 30
Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
Beschreibung der Verlängerungen:

Within the framework of the basic project described in the terms of
reference, GIZ reserves the right to award contracts for additional
services of this type to the successful company in this procedure by
means of a negotiated procedure without a prior call for competition,
or to enter into a follow-on contract pursuant to the criteria listed
in the terms of reference and the contract.
II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur
Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
II.2.11)Angaben zu Optionen
Optionen: ja
Beschreibung der Optionen:

Within the framework of the basic project described in the terms of
reference, GIZ reserves the right to award contracts for additional
services of this type to the successful company in this procedure by
means of a negotiated procedure without a prior call for competition,
or to enter into a follow-on contract pursuant to the criteria listed
in the terms of reference and the contract.
II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
II.2.14)Zusätzliche Angaben

Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
Angaben
III.1)Teilnahmebedingungen
III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:

Evidence of commercial register entry. In case of bidding consortia:
Declaration by consortium.
III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

1) Declaration on the average annual turnover for the last 3 financial
years (last-but-four financial year can be included in case of
invitation to tender held within 6 months of end of last financial
year).

2) Declaration on the number of employees as at 31.12. of the previous
year.
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

1) Average annual turnover for the last 3 financial years
(last-but-four financial year can be included in case of invitation to
tender held within 6 months of end of last financial year): at least
2,0 Mio EUR.

2) Number of employees as at 31.12. of the previous year: at least 20.
III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:

It is necessary to provide references in the technical field "Youth
Employment Promotion" with a minimum commission value of 300 000,00
EUR.
Möglicherweise geforderte Mindeststandards:

At least 2 reference projects in the technical field "Youth Employment
Promotion" and at least 1 reference project in the region Northern
Africa in the last 3 years. The technical assessment is only based on
reference projects with a minimum commission value of 300 000,00 EUR.
III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
III.2)Bedingungen für den Auftrag
III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand
III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:
III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal

Abschnitt IV: Verfahren
IV.1)Beschreibung
IV.1.1)Verfahrensart
Verhandlungsverfahren
IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
Beschaffungssystem
IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder
Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
IV.1.5)Angaben zur Verhandlung
IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
IV.2)Verwaltungsangaben
IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
Tag: 11/07/2018
Ortszeit: 14:00
IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
eingereicht werden können:
Französisch
IV.2.6)Bindefrist des Angebots
IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote

Abschnitt VI: Weitere Angaben
VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
VI.3)Zusätzliche Angaben:

Information on languages (in addition to IV.2.4)):

The technical part of the offer shall be presented in French language
(such as reference descriptions and the technical offer). The
Commercial part (especially the Price bid) has to be submitted in
English language.
VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
Vergabekammer des Bundes beim Bundeskartellamt
Villemombler Str. 76
Bonn
53123
Deutschland
Telefon: +49 22894990
Fax: +49 2289499163

Internet-Adresse: [6]http://www.bundeskartellamt.de
VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:

According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint
of Competition, application for reexamination is not permissible
insofar as:

1 the applicant has identified the claimed infringement of the
contract award regulations before submitting the application for
re-examination and has not submitted a complaint to the commissioning
party within a period of 10 calendar days;,the expiry of the period
pursuant to Article 134, Section 2 remains unaffected,

2 complaints of infringements of contract award regulations that are
evident in the notice are not submitted to the commissioning party at
the latest by the expiry of the deadline for the application specified
in the notice or by the deadline for the submission of bids,

3 complaints of infringements of contract award regulations that 1st
become evident in the tender documents are not submitted to the
commissioning party at the latest by the expiry of the deadline for
application or for the submission of bids,

4 more than 15 calendar days have elapsed after receipt of the
notification from the commissioning party that it is unwilling to
redress the complaint sentence 1 does not apply in the case of an
application to determine the invalidity of the contract in accordance
with Article 135, Section 1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2
remains unaffected.
VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen
erteilt
VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
11/06/2018

[BUTTON] ×

Direktlinks

HTML ____________________
PDF ____________________
XML ____________________
[BUTTON] Schließen

References

1. mailto:giz@leinemann-partner.de?subject=TED
2. https://www.giz.de/
3. http://www.giz.de/biddingopportunities-services
4. mailto:giz@leinemann-partner.de?subject=TED
5. https://www.leinemann-partner.de/
6. http://www.bundeskartellamt.de/

 
 
Ausschreibung ausschreibung Ausschreibungen Ingenieure Öffentliche Ausschreibungen Datenbank Öffentliche Ausschreibungen Architekten Öffentliche Ausschreibungen Bau