Öffentliche Ausschreibungen icc hofmann - Ingenieurbüro für technische Informatik
Am Stockborn 16, 60439 Frankfurt/M, FRG
Tel.: +49 6082-910101 Fax.: +49 6082-910200
E-Mail: info@icc-hofmann.net
Öffentliche Ausschreibungen

(1) Searching for "2017112109134147069" in Archived Documents Library (TED-ADL)


Ausschreibung: Beratung in Sachen Evaluierung - DE-Eschborn
Beratung in Sachen Evaluierung
Dokument Nr...: 463937-2017 (ID: 2017112109134147069)
Veröffentlicht: 21.11.2017
*
  DE-Eschborn: Beratung in Sachen Evaluierung
   2017/S 223/2017 463937
   Auftragsbekanntmachung
   Dienstleistungen
   Richtlinie 2014/24/EU
   Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
   I.1)Name und Adressen
   Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbet (GIZ) GmbH
   Dag-Hammarskjöld-Weg 1-5
   Eschborn
   65760
   Deutschland
   Kontaktstelle(n): Susan Wolf
   Telefon: +49 22844601281
   E-Mail: [1]susan.wolf@giz.de
   NUTS-Code: DE71A
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [2]www.giz.de
   I.2)Gemeinsame Beschaffung
   I.3)Kommunikation
   Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
   vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
   [3]http://giz.de/biddingopportunities
   Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
   Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an die oben genannten
   Kontaktstellen
   I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
   Einrichtung des öffentlichen Rechts
   I.5)Haupttätigkeit(en)
   Andere Tätigkeit: international cooperation
   Abschnitt II: Gegenstand
   II.1)Umfang der Beschaffung
   II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:
   81219291-Central project evaluations: Private sector development, SME
   and MSME promotion; framework agreement 2 of 12.
   Referenznummer der Bekanntmachung: 81219291
   II.1.2)CPV-Code Hauptteil
   79419000
   II.1.3)Art des Auftrags
   Dienstleistungen
   II.1.4)Kurze Beschreibung:
   We plan to award framework agreements covering a 2-year period for
   mid-term and final central project evaluations. The objective is to
   establish a pool of contractors whereas the number of contractors is
   not limited.
   This invitation to tender is 1 of 12 contract award procedures
   (framework agreements) covering different thematic areas. A separate
   pool of contractors will be established for each contract award
   procedure. Bidders may be freelance/self-employed persons or consulting
   firms.
   At the time of this invitation to tender, the precise dates/time of
   each evaluation have not been specified. Additional evaluations may
   also be possible.
   II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
   II.1.6)Angaben zu den Losen
   Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
   II.2)Beschreibung
   II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
   II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
   II.2.3)Erfüllungsort
   NUTS-Code: 00
   Hauptort der Ausführung:
   Global.
   II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:
   Central project evaluations generally concern projects that GIZ carries
   out on behalf of the German Federal Ministry for Economic Cooperation
   and Development (BMZ) as our main commissioning party, together with
   our partners in order to support their change projects.
   The current evaluation portfolio covers the following thematic areas
   worldwide:
   Framework agreement title / Reference No (Transaction No)
   1. Economic policy, pro-poor growth strategies 81219290
   2. Private sector development, SME and MSME promotion 81219291
   3. Health 81219292
   4. Legal and judicial systems, human rights, civil society 81219293
   5. Urban and regional development 81219294
   6. Fragile contexts 81219295
   7. Refugee movements and migration 81219296
   8. Climate 81219297
   9. Biodiversity 81219298
   10. Agriculture, rural development and climate change 81219299
   11. Water and sanitation 81219300
   12. Energy 81219301
   The subjects of the evaluations in this framework agreement are
   technical cooperation projects in the field of private sector
   development development, SME and MSME promotion.
   The purpose of a central project evaluation is to provide a critical,
   analytical review of the results and implementation of a project. They
   can be carried out at different times: completed projects are evaluated
   some 8 months after the end of their term, which is usually 3 years
   (final evaluation). Projects with planned follow-on measures are also
   evaluated during their term (mid-term evaluation), depending on the
   intended use (submission for planning the follow-on commission, project
   steering, reporting to the commissioning party, strategic reflection).
   Both the mid-term and final evaluations take predecessor projects into
   consideration (where substantively relevant) in order to make
   statements about long-term results and sustainability. Contractors must
   prepare a final project evaluation report.
   The different types of evaluation are designed to provide a robust
   insight into the outputs, outcomes and impacts of approaches in partner
   structures. To ensure the comparability of project evaluations in
   German development cooperation and at the international level, GIZ
   applies the 5 evaluation criteria agreed by the Development Assistance
   Committee (DAC) of the Organisation for Economic Co-operation and
   Development (OECD): Relevance, Effectiveness, Efficiency, Impact and
   Sustainability. The particular challenge lies in verifying a causal
   relationship between measures and results up to impacts, and in
   plausibly substantiating the contribution of those measures to the
   results. To address the challenge of verifying a causal relationship, a
   theoretically sound, transparent and robust methodological approach is
   required. All evaluations must be carried out by a team consisting of
   one international and one local/regional evaluator.
   Central project evaluations of GIZ projects are carried out using a
   system of rotation. In early 2018, a sample of the same size will be
   drawn, and invitations to tender will be issued EU-wide for
   corresponding evaluations in the following years.
   II.2.5)Zuschlagskriterien
   Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind
   nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
   II.2.6)Geschätzter Wert
   II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
   dynamischen Beschaffungssystems
   Beginn: 15/05/2018
   Ende: 31/05/2020
   Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein
   II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
   Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
   II.2.11)Angaben zu Optionen
   Optionen: nein
   II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
   II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
   Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
   das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
   II.2.14)Zusätzliche Angaben
   Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
   Angaben
   III.1)Teilnahmebedingungen
   III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
   hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
   III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
   III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
   At least 3 references in evaluation in the last 5 years.
   At least 3 references in sectoral consultancies in the last 5.
   The technical assessment is only based on reference projects with a
   minimum commission value of 10 000 EUR.
   III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
   III.2)Bedingungen für den Auftrag
   III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand
   III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:
   III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal
   Abschnitt IV: Verfahren
   IV.1)Beschreibung
   IV.1.1)Verfahrensart
   Offenes Verfahren
   IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
   Beschaffungssystem
   Die Bekanntmachung betrifft den Abschluss einer Rahmenvereinbarung
   Rahmenvereinbarung mit mehreren Wirtschaftsteilnehmern
   IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder
   Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
   IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
   IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
   Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
   IV.2)Verwaltungsangaben
   IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
   IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
   Tag: 22/12/2017
   Ortszeit: 23:59
   IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
   Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
   IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
   eingereicht werden können:
   Englisch
   IV.2.6)Bindefrist des Angebots
   IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
   Tag: 27/12/2017
   Ortszeit: 12:00
   Abschnitt VI: Weitere Angaben
   VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
   Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
   VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
   VI.3)Zusätzliche Angaben:
   According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint
   of Competition, application for re-examination is not permissible
   insofar as:
   1. the applicant has identified the claimed infringement of the
   contract award regulations before submitting the application for
   re-examination and has not submitted a complaint to the commissioning
   party within a period of 10 calendar days; the expiry of the period
   pursuant to Article 134, Section 2 remains unaffected,
   2. complaints of infringements of contract award regulations that are
   evident in the notice are not submitted to the commissioning party at
   the latest by the expiry of the deadline for the application specified
   in the notice or by the deadline for the submission of bids,
   3. complaints of infringements of contract award regulations that first
   become evident in the tender documents are not submitted to the
   commissioning party at the latest by the expiry of the deadline for
   application or for the submission of bids,
   5 / 5
   4. more than 15 calendar days have elapsed after receipt of the
   notification from the commissioning party that it is unwilling to
   redress the complaint.
   Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine
   the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section
   1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.
   VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
   VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
   Vergabekammer des Bundes beim Bundeskartellamt
   Villemombler Straße 76
   Bonn
   53123
   Deutschland
   Telefon: +49 2289499-0
   Fax: +49 2289499-163
   Internet-Adresse:[4]http://bundeskartellamt.de
   VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
   VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
   VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen
   erteilt
   Vergabekammer des Bundes beim Bundeskartellamt
   Villemombler Straße 76
   Bonn
   Deutschland
   Telefon: +49 2289499-0
   Fax: +49 2289499-163
   Internet-Adresse:[5]http://bundeskartellamt.de
   VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
   17/11/2017
References
   1. mailto:susan.wolf@giz.de?subject=TED
   2. http://www.giz.de/
   3. http://giz.de/biddingopportunities
   4. http://bundeskartellamt.de/
   5. http://bundeskartellamt.de/
--------------------------------------------------------------------------------
             Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for:
       The Office for Official Publications of the European Communities
                The Federal Office of Foreign Trade Information
 Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de
Ausschreibung ausschreibung Ausschreibungen Ingenieure Öffentliche Ausschreibungen Datenbank Öffentliche Ausschreibungen Architekten Öffentliche Ausschreibungen Bau