Öffentliche Ausschreibungen icc hofmann - Ingenieurbüro für technische Informatik
Am Stockborn 16, 60439 Frankfurt/M, FRG
Tel.: +49 6082-910101 Fax.: +49 6082-910200
E-Mail: info@icc-hofmann.net
Öffentliche Ausschreibungen

(1) Searching for "2017092109212144916" in Archived Documents Library (TED-ADL)


Ausschreibung: Wirtschaftshilfe an das Ausland - DE-Eschborn
Wirtschaftshilfe an das Ausland
Dokument Nr...: 370803-2017 (ID: 2017092109212144916)
Veröffentlicht: 21.09.2017
*
  DE-Eschborn: Wirtschaftshilfe an das Ausland
   2017/S 181/2017 370803
   Auftragsbekanntmachung
   Dienstleistungen
   Richtlinie 2014/24/EU
   Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
   I.1)Name und Adressen
   Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
   Dag-Hammarskjöld-Weg 1-5
   Eschborn
   65760
   Deutschland
   Kontaktstelle(n): Beatrix Plock
   Telefon: +49 6196793042
   E-Mail: [1]Beatrix.Plock@giz.de
   Fax: +49 6196-79-80-3042
   NUTS-Code: DE71A
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [2]http://www.giz.de
   I.2)Gemeinsame Beschaffung
   I.3)Kommunikation
   Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
   vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
   [3]www.giz.de/biddingdocumenties-services
   Weitere Auskünfte erteilen/erteilt die oben genannten Kontaktstellen
   Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an folgende Anschrift:
   Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
   Dag-Hammarskjöld-Weg 1-5
   Eschborn
   65760
   Deutschland
   Kontaktstelle(n): Organisations-Einheit E230, Angebotseröffnung
   E-Mail: [4]vel@giz.de
   NUTS-Code: DE71A
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [5]www.giz.de
   I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
   Einrichtung des öffentlichen Rechts
   I.5)Haupttätigkeit(en)
   Andere Tätigkeit: development cooperation
   Abschnitt II: Gegenstand
   II.1)Umfang der Beschaffung
   II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:
   81216357  Policy advice for strengthening CAADP implementation.
   Referenznummer der Bekanntmachung: 81216357
   II.1.2)CPV-Code Hauptteil
   75211200
   II.1.3)Art des Auftrags
   Dienstleistungen
   II.1.4)Kurze Beschreibung:
   The German Government, through GIZ, supports the implementation of the
   African Union's (AU's) Comprehensive Africa Agriculture Development
   Programme (CAADP). The objective of GIZ's CAADP Support Programme is
   the effective and efficient implementation of the CAADP process at
   country level, coordinated and facilitated by the AU Commission's
   Department of Rural Economy and Agriculture (AUC-DREA) and the NEPAD
   Planning and Coordinating Agency (NPCA).GIZ is seeking the services of
   a reputable international firm of consultants (or a consortium thereof)
   to provide long-term support (22 months) to the implementation of CAADP
   in close coordination with both AUC-DREA and NPCA. Specifically, the
   assignment will provide support to the domestication of the AU's 2014
   Malabo Declaration on Accelerated Agricultural Growth and
   Transformation and, on the basis of this, to the review and formulation
   of new CAADP-based National Agricultural Investment Plans (NAIPs) in 6
   to 8 AU member states.
   II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
   II.1.6)Angaben zu den Losen
   Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
   II.2)Beschreibung
   II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
   II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
   II.2.3)Erfüllungsort
   NUTS-Code: 00
   Hauptort der Ausführung:
   Africa, Countries are not finally defined yet.
   II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:
   The AU Commission's Department of Rural Economy and Agriculture
   (AUC-DREA), the NEPAD Planning and Coordinating Agency (NPCA) and other
   technical partners have begun a process of supporting AU member states
   in domesticating the commitments of the 2014 Malabo Declaration on
   Accelerated Agricultural Growth and Transformation through the review
   and formulation of new National Agricultural Investment Plans (NAIPs)
   at country level. GIZ, on behalf of AUC-DREA and NPCA, is seeking the
   services of an international Firm of Consultants (or consortium of
   Firms of Consultants) to provide complementary support to this process
   in 6 to 8 AU member states over a time period of 22 months (01/2018 
   12/2019).The Consultancy Firm(s) will second two International Experts
   to this assignment, who carry the overall responsibility of
   coordinating the implementation of the assignment in close cooperation
   with the GIZ CAADP Support Programme and its two main implementation
   partners, AUC-DREA and NPCA. The Firm(s) of Consultants are expected to
   report regularly on the progress made in implementing the assignment,
   with a specific focus on the contribution made to relevant
   indicator-related results of the GIZ Programme and its various
   sub-components (Modules). The selected Consultancy Firm(s) will have
   the additional responsibility to identify and sub-contract 6  8
   National Experts on the basis of country-specific ToR, who will be
   instrumental to anchor the overall consultancy support to the review
   and formulation of the NAIPs at country level. It is important that the
   Firm(s) of Consultants devise(s) an effective division of tasks and
   responsibilities between the International Experts and the National
   Expert. Generally, both the International Experts and the National
   Experts are expected to provide specific technical expertise related to
   the review, formulation and costing of the new NAIP, whilst the
   International Experts will also provide process-related support related
   to the overall coordination of the assignment and the various country
   support processes.In close coordination with AUC-DREA and NPCA and on
   the basis of specific demand expressed from national CAADP
   implementation structures, the consultancy will provide support to the
   various stages of the Malabo domestication and NAIP refresh exercise,
   from the initial CAADP Country Support Mission to the finalised NAIP
   document. The International Experts, along with the National Experts,
   are hence expected to, inter alia, fulfil the following key tasks:
   Support pre-mission engagements between the country and the continental
   level; Support coordination and harmonisation of all stakeholder
   efforts at country level; Facilitate in-country engagements to define
   roadmap for NAIP formulation and implementation; Support country actors
   in the costing of the NAIP and the development of a mid-term NAIP
   spending plan; Facilitate the inclusion of the new NAIP in the country
   system of development planning, budgeting and M&E; Support country
   actors in formulation, assessment and amendment of their NAIP and
   hereby facilitate the mainstreaming of the following key themes into
   the NAIP: Agricultural Technical Vocational Education and Training
   (ATVET), ATVET for Women, Climate-Smart Agriculture (CSA), gender and
   land policy/governance; Facilitate the inclusion of private sector
   actors in NAIP formulation, funding and implementation; Support the
   formulation of a country NAIP Results Framework; Provide selected
   support during NAIP implementation.In executing the above key tasks,
   the consultancy is expected to contribute, inter alia, to the following
   key deliverables: a roadmap for NAIP formulation and implementation; a
   Country Agribusiness Partnership Framework (CAP-F) to facilitate
   private sector involvement; the draft and final NAIP document; a
   comprehensive multi-year NAIP spending plan; an optimised in-country
   coordination mechanism and a NAIP Results Framework.
   II.2.5)Zuschlagskriterien
   Die nachstehenden Kriterien
   Qualitätskriterium - Name: According to the Technical Assessment Grid
   of Offers (Tender document 11) / Gewichtung: 70
   Preis - Gewichtung: 30
   II.2.6)Geschätzter Wert
   II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
   dynamischen Beschaffungssystems
   Beginn: 01/02/2018
   Ende: 15/10/2019
   Dieser Auftrag kann verlängert werden: ja
   Beschreibung der Verlängerungen:
   Additional services could relate to continuation of services provided
   under the consultancy or an expansion of the scope of the consultancy,
   e,g, by covering one additional AU member state. To deliver on an
   expanded scope, the consultancy may have to assign personnel as
   follows: 1 to 2 international expert(s), 20 additional personal days
   and 1 country-level expert, 50 person days in total.
   II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
   Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
   II.2.11)Angaben zu Optionen
   Optionen: nein
   II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
   II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
   Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
   das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
   II.2.14)Zusätzliche Angaben
   Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
   Angaben
   III.1)Teilnahmebedingungen
   III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
   hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
   III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
   Average annual turnover for the last 3 financial years: at least 750
   000 EUR
   Numbers of employees as at 31.12.of the previous year: at least 4
   persons.
   III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
   At least three reference projects with a minimum commission value of
   100 000 EUR in the technical fields Agriculture/CAADP/NAIP's in the
   last 3 years and at least 3 reference projects in the region Africa in
   the last 3 years.
   III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
   III.2)Bedingungen für den Auftrag
   III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand
   III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:
   III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal
   Verpflichtung zur Angabe der Namen und beruflichen Qualifikationen der
   Personen, die für die Ausführung des Auftrags verantwortlich sind
   Abschnitt IV: Verfahren
   IV.1)Beschreibung
   IV.1.1)Verfahrensart
   Offenes Verfahren
   IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
   Beschaffungssystem
   IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder
   Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
   IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
   IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
   Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
   IV.2)Verwaltungsangaben
   IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
   IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
   Tag: 27/10/2017
   Ortszeit: 23:59
   IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
   Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
   IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
   eingereicht werden können:
   Englisch
   IV.2.6)Bindefrist des Angebots
   Das Angebot muss gültig bleiben bis: 31/01/2018
   IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
   Tag: 29/10/2017
   Ortszeit: 15:00
   Abschnitt VI: Weitere Angaben
   VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
   Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
   VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
   VI.3)Zusätzliche Angaben:
   VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
   VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
   Bundeskartellamt, Vergabekammer des Bundes
   Villemombler Strasse 76
   Bonn
   53123
   Deutschland
   Telefon: +49 2289499-0
   E-Mail: [6]info@bundeskartellamt.bund.de
   Fax: +49 2289499163
   Internet-Adresse:[7]http://www.bundeskartellamt.de
   VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
   VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
   Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:
   According to Article 160, Section 3 of the German Act Against Restraint
   of Competition, application for re-examination is not permissible
   insofar as
   1. the applicant has identified the claimed infringement of the
   contract award regulations before submitting the application for
   re-examination and has not submitted a complaint to the commissioning
   party within a period of 10 calendar days; the expiry of the period
   pursuant to Article 134, Section 2 remains unaffected,
   2. complaints of infringements of contract award regulations that are
   evident in the notice are not submitted to the commissioning party at
   the latest by the expiry of the deadline for the application specified
   in the notice or by the deadline for the submission of bids,
   3. complaints of infringements of contract award regulations that first
   become evident in the tender documents are not submitted to the
   commissioning party at the latest by the expiry of the deadline for
   application or for the submission of bids,
   4. more than 15 calendar days have elapsed after receipt of the
   notification from the commissioning party that it is unwilling to
   redress the complaint.
   Sentence 1 does not apply in the case of an application to determine
   the invalidity of the contract in accordance with Article 135, Section
   1 (2). Article 134, Section 1, Sentence 2 remains unaffected.
   VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen
   erteilt
   Vergabekammer des Bundes beim Bundeskartellamt
   Bonn
   53123
   Deutschland
   Telefon: +49 228994990
   E-Mail: [8]info@bundeskartellamt.de
   Internet-Adresse:[9]www.bundeskartellamt.de
   VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
   19/09/2017
References
   1. mailto:Beatrix.Plock@giz.de?subject=TED
   2. http://www.giz.de/
   3. http://www.giz.de/biddingdocumenties-services
   4. mailto:vel@giz.de?subject=TED
   5. http://www.giz.de/
   6. mailto:info@bundeskartellamt.bund.de?subject=TED
   7. http://www.bundeskartellamt.de/
   8. mailto:info@bundeskartellamt.de?subject=TED
   9. http://www.bundeskartellamt.de/
--------------------------------------------------------------------------------
             Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for:
       The Office for Official Publications of the European Communities
                The Federal Office of Foreign Trade Information
 Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de
Ausschreibung ausschreibung Ausschreibungen Ingenieure Öffentliche Ausschreibungen Datenbank Öffentliche Ausschreibungen Architekten Öffentliche Ausschreibungen Bau