Öffentliche Ausschreibungen icc hofmann - Ingenieurbüro für technische Informatik
Am Stockborn 16, 60439 Frankfurt/M, FRG
Tel.: +49 6082-910101 Fax.: +49 6082-910200
E-Mail: info@icc-hofmann.net
Öffentliche Ausschreibungen

(1) Searching for "2017051909144820666" in Archived Documents Library (TED-ADL)


Ausschreibung: Wirtschaftshilfe an das Ausland - DE-Eschborn
Wirtschaftshilfe an das Ausland
Dokument Nr...: 189237-2017 (ID: 2017051909144820666)
Veröffentlicht: 19.05.2017
*
  DE-Eschborn: Wirtschaftshilfe an das Ausland
   2017/S 96/2017 189237
   Auftragsbekanntmachung
   Dienstleistungen
   Richtlinie 2014/24/EU
   Abschnitt I: Öffentlicher Auftraggeber
   I.1)Name und Adressen
   Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH
   Dag-Hammarskjöld-Weg 1-5
   Eschborn
   65760
   Deutschland
   Kontaktstelle(n): Dr. Marc Pauka
   E-Mail: [1]SMS-Kosovo@hfk.de
   Fax: +49 69975822225
   NUTS-Code: DE71A
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [2]https://www.giz.de
   I.2)Gemeinsame Beschaffung
   I.3)Kommunikation
   Die Auftragsunterlagen stehen für einen uneingeschränkten und
   vollständigen direkten Zugang gebührenfrei zur Verfügung unter:
   [3]www.giz.de/biddingopportunities-services
   Weitere Auskünfte erteilen/erteilt folgende Kontaktstelle:
   HFK Rechtsanwälte LLP
   Frankfurt
   60313
   Deutschland
   Kontaktstelle(n): Dr Marc Pauka
   E-Mail: [4]SMS-Kosovo@hfk.de
   NUTS-Code: DE712
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [5]www.hfk.de
   Angebote oder Teilnahmeanträge sind einzureichen an folgende Anschrift:
   HFK Rechtsanwälte LLP
   Stephanstr. 3
   Frankfurt
   60313
   Deutschland
   Kontaktstelle(n): Herr Rechtsanwalt, Dr Marc Pauka
   E-Mail: [6]SMS-Kosovo@hfk.de
   NUTS-Code: DE712
   Internet-Adresse(n):
   Hauptadresse: [7]www.hfk.de
   I.4)Art des öffentlichen Auftraggebers
   Einrichtung des öffentlichen Rechts
   I.5)Haupttätigkeit(en)
   Andere Tätigkeit: development cooperation
   Abschnitt II: Gegenstand
   II.1)Umfang der Beschaffung
   II.1.1)Bezeichnung des Auftrags:
   Sustainable Municipal Services (SMS) Kosovo.
   Referenznummer der Bekanntmachung: 81212880
   II.1.2)CPV-Code Hauptteil
   75211200
   II.1.3)Art des Auftrags
   Dienstleistungen
   II.1.4)Kurze Beschreibung:
   Technical input to the GIZ project Sustainable Municipal Services
   (SMS) in Kosovo: support the Ministry of Environment on the issue of
   Extended Producer Responsibility (EPR) in Kosovo.
   II.1.5)Geschätzter Gesamtwert
   II.1.6)Angaben zu den Losen
   Aufteilung des Auftrags in Lose: nein
   II.2)Beschreibung
   II.2.1)Bezeichnung des Auftrags:
   II.2.2)Weitere(r) CPV-Code(s)
   II.2.3)Erfüllungsort
   NUTS-Code: 00
   Hauptort der Ausführung:
   Kosovo.
   II.2.4)Beschreibung der Beschaffung:
   The purpose of this tender is to provide technical input to the GIZ
   project Sustainable Municipal Services (SMS) in Kosovo in its efforts
   to support the Ministry of Environment (MESP) on the issue of Extended
   Producer Responsibility (EPR) in Kosovo. MESP has decided to start
   introducing EPR through a Deposit Refund System (DRS) for beverage
   containers. Kosovo is an EU accession country and therefore aims to
   align its regulations to the EU directives and practices, also in the
   waste sector.
   The objective of the overall project is to enhance the capacities of
   Kosovar municipalities, Government and the private sector to introduce
   circular economy approaches in the waste sector with the inclusion of
   marginalized groups. To achieve this, the project is working on 3
   intervention levels. On the national level the main focus is on the
   improvement of the legal framework for the reduction, re-usage and
   recycling of waste. Other fields of activity cover the country-wide
   expansion of controlled waste disposal, increasing the incomes of
   marginalized groups by means of integrating them in the recycling
   chain, and the qualification of national experts.
   The objective of this assignment is to provide expert input in the
   development of a framework for a DRS for beverage containers in Kosovo.
   Phase 1:
   Phase 1 of the project will include among other tasks the compilation
   of the necessary analytical background (market overview, impact
   analysis, pre-design study), in order to provide a knowledge base for
   decision makers.
   Phase 2:
   Based on this, a decision will be taken by the Kosovar partners,
   whether to implement the proposed system. In the event of a positive
   decision, a second phase of the commission will focus on the drafting
   of the necessary regulatory framework and the institutional set-up.
   II.2.5)Zuschlagskriterien
   Der Preis ist nicht das einzige Zuschlagskriterium; alle Kriterien sind
   nur in den Beschaffungsunterlagen aufgeführt
   II.2.6)Geschätzter Wert
   II.2.7)Laufzeit des Vertrags, der Rahmenvereinbarung oder des
   dynamischen Beschaffungssystems
   Laufzeit in Monaten: 19
   Dieser Auftrag kann verlängert werden: nein
   II.2.9)Angabe zur Beschränkung der Zahl der Bewerber, die zur
   Angebotsabgabe bzw. Teilnahme aufgefordert werden
   Geplante Mindestzahl: 3
   Höchstzahl: 5
   Objektive Kriterien für die Auswahl der begrenzten Zahl von Bewerbern:
   A. Technical experience (60 %)
   1. International Solid Waste Management (15 %)
   2. International Extended Producer Responsibility (EPR) and Deposit
   Refund System (DRS) (20 %)
   3. International Economics (10 %)
   4. International Environmental Law (10 %)
   5. International/ National Sociology (5 %)
   B. Regional experience in the region Europe (30 %)
   C. Experience of development projects (ODA financed) (10 %)
   II.2.10)Angaben über Varianten/Alternativangebote
   Varianten/Alternativangebote sind zulässig: nein
   II.2.11)Angaben zu Optionen
   Optionen: ja
   Beschreibung der Optionen:
   Based on the results of phase 1 (analytical Background) a decision will
   be taken by the Kosovar partners, whether to implement the proposed
   system (phase 2: drafting of the necessary regulatory framework and the
   institutional set-up).
   II.2.12)Angaben zu elektronischen Katalogen
   II.2.13)Angaben zu Mitteln der Europäischen Union
   Der Auftrag steht in Verbindung mit einem Vorhaben und/oder Programm,
   das aus Mitteln der EU finanziert wird: nein
   II.2.14)Zusätzliche Angaben
   Abschnitt III: Rechtliche, wirtschaftliche, finanzielle und technische
   Angaben
   III.1)Teilnahmebedingungen
   III.1.1)Befähigung zur Berufsausübung einschließlich Auflagen
   hinsichtlich der Eintragung in einem Berufs- oder Handelsregister
   Auflistung und kurze Beschreibung der Bedingungen:
   (1) Declaration on the Commercial Register, if the applicant or the
   member of the consortium is registered;
   (2) Declaration on the personal situation of the applicant or the
   member of the consortium, consisting of:
   (a) Declaration on the absence of the mandatory grounds of exclusion as
   per section 123 Act against Restraints of Competition (Competition Act
    GWB) or on the remedial actions and the measures;
   (b) Declaration on the absence of the optional grounds of exclusion as
   per section 124 GWB or on the remedialactions and the measures.
   III.1.2)Wirtschaftliche und finanzielle Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
   (1) Declaration on the average annual turnover for the last 3 financial
   years (last-but-4 financial year can be included in case of invitation
   to tender held within 6 months of end of last financial year),
   (2) Declaration on the employees of the applicant or the member of the
   consortium as at 31.12.2016.
   Möglicherweise geforderte Mindeststandards:
   For (1): At least 300 000 EUR (net) for the applicant or the
   consortium;
   for (2): At least 8 employees for the applicant or the consortium.
   III.1.3)Technische und berufliche Leistungsfähigkeit
   Auflistung und kurze Beschreibung der Eignungskriterien:
   Declaration on reference projects of the applicant or the member of the
   consortium in the technical field of Extended Producer Responsibility
   and Deposit Refund, in particular information on the project title,
   the client, the period, the contract value in EUR, the country, the
   region, technical experience, ODA financing and project description.
   Möglicherweise geforderte Mindeststandards:
    At least 2 projects in the technical field Extended Producer
   Responsibility and Deposit Refund,
    At least 2 projects in the Region Europe,
    All reference projects must have been provided within the last 3
   years with a minimum commission value of at least 80 000 EUR (net).
   III.1.5)Angaben zu vorbehaltenen Aufträgen
   III.2)Bedingungen für den Auftrag
   III.2.1)Angaben zu einem besonderen Berufsstand
   III.2.2)Bedingungen für die Ausführung des Auftrags:
   III.2.3)Für die Ausführung des Auftrags verantwortliches Personal
   Abschnitt IV: Verfahren
   IV.1)Beschreibung
   IV.1.1)Verfahrensart
   Verhandlungsverfahren
   IV.1.3)Angaben zur Rahmenvereinbarung oder zum dynamischen
   Beschaffungssystem
   IV.1.4)Angaben zur Verringerung der Zahl der Wirtschaftsteilnehmer oder
   Lösungen im Laufe der Verhandlung bzw. des Dialogs
   IV.1.5)Angaben zur Verhandlung
   Der öffentliche Auftraggeber behält sich das Recht vor, den Auftrag auf
   der Grundlage der ursprünglichen Angebote zu vergeben, ohne
   Verhandlungen durchzuführen
   IV.1.6)Angaben zur elektronischen Auktion
   IV.1.8)Angaben zum Beschaffungsübereinkommen (GPA)
   Der Auftrag fällt unter das Beschaffungsübereinkommen: ja
   IV.2)Verwaltungsangaben
   IV.2.1)Frühere Bekanntmachung zu diesem Verfahren
   IV.2.2)Schlusstermin für den Eingang der Angebote oder Teilnahmeanträge
   Tag: 15/06/2017
   IV.2.3)Voraussichtlicher Tag der Absendung der Aufforderungen zur
   Angebotsabgabe bzw. zur Teilnahme an ausgewählte Bewerber
   IV.2.4)Sprache(n), in der (denen) Angebote oder Teilnahmeanträge
   eingereicht werden können:
   Englisch
   IV.2.6)Bindefrist des Angebots
   Das Angebot muss gültig bleiben bis: 29/09/2017
   IV.2.7)Bedingungen für die Öffnung der Angebote
   Abschnitt VI: Weitere Angaben
   VI.1)Angaben zur Wiederkehr des Auftrags
   Dies ist ein wiederkehrender Auftrag: nein
   VI.2)Angaben zu elektronischen Arbeitsabläufen
   VI.3)Zusätzliche Angaben:
   (1) An application is only possible using the required documents
   provided by the contracting authority (compare sec. I.3) of this notice
   communication). The documents must be completed in English. Formless
   applications will not be considered. The documents must be submitted
   together in triplicate, on time and locked.
   (2) Consortia must already apply as consortia. The subsequent formation
   of a consortium is not possible. Consortia have to provide the required
   information for every member. They have to mark this information
   accordingly, designate a lead partner and authorise this member to
   represent the consortium and receive payments for all members in
   discharge of the liability for the contracting authority. A formal
   agreement to this effect must be signed by each member of the
   consortium and attached to the request to participate.
   (3) The procurement documents are available for unrestricted and full
   direct access, free of charge,
   at:[8]https://www.giz.de/biddingopportunities-services. On this page
   look for the transaction number 81212880 to get to the documents.
   VI.4)Rechtsbehelfsverfahren/Nachprüfungsverfahren
   VI.4.1)Zuständige Stelle für Rechtsbehelfs-/Nachprüfungsverfahren
   Bundeskartellamt, Vergabekammern des Bundes
   Villemomblerstraße 76
   Bonn
   53123
   Deutschland
   Telefon: +49 22894990
   E-Mail: [9]info@bundeskartellamt.bund.de
   Fax: +49 2289499163
   Internet-Adresse:[10]http://www.bundeskartellamt.de
   VI.4.2)Zuständige Stelle für Schlichtungsverfahren
   VI.4.3)Einlegung von Rechtsbehelfen
   Genaue Angaben zu den Fristen für die Einlegung von Rechtsbehelfen:
   According to section 160, paragraph 3 sentence 1 Act against Restraint
   of Competition (Competition Act GWB), application for the review
   proceeding is inadmissible if:
   1. The applicant has identified the claimed infringement of the
   contract award regulations before submitting the application for the
   review proceeding and has not submitted a complaint to the contracting
   entity within a period of 10 calendar days; the expiry of the period
   pursuant to section 134, paragraph 2 GWB remains unaffected,
   2. Complaints of infringements of contract award regulations that are
   evident in the notice are not submitted to the contracting entity at
   the latest by the expiry of the deadline for the application specified
   in the notice or by the deadline for the submission of bids,
   3. Complaints of infringements of contract award regulations that 1st
   become evident in the tender documents are not submitted to the
   contracting entity at the latest by the expiry of the deadline for
   application or for the submission of bids,
   4. More than 15 calendar days have expired since receipt of the
   notification from the contracting entity that it is unwilling to
   redress the complaint.
   VI.4.4)Stelle, die Auskünfte über die Einlegung von Rechtsbehelfen
   erteilt
   Bundeskartellamt, Vergabekammern des Bundes
   Villemomblerstraße 76
   Bonn
   53123
   Deutschland
   Telefon: +49 22894990
   E-Mail: [11]info@bundeskartellamt.bund.de
   Fax: +49 2289499163
   Internet-Adresse:[12]http://www.bundeskartellamt.de
   VI.5)Tag der Absendung dieser Bekanntmachung:
   16/05/2017
References
   1. mailto:SMS-Kosovo@hfk.de?subject=TED
   2. https://www.giz.de/
   3. http://www.giz.de/biddingopportunities-services
   4. mailto:SMS-Kosovo@hfk.de?subject=TED
   5. http://www.hfk.de/
   6. mailto:SMS-Kosovo@hfk.de?subject=TED
   7. http://www.hfk.de/
   8. https://www.giz.de/biddingopportunities-services
   9. mailto:info@bundeskartellamt.bund.de?subject=TED
  10. http://www.bundeskartellamt.de/
  11. mailto:info@bundeskartellamt.bund.de?subject=TED
  12. http://www.bundeskartellamt.de/
--------------------------------------------------------------------------------
             Database Operation & Alert Service (icc-hofmann) for:
       The Office for Official Publications of the European Communities
                The Federal Office of Foreign Trade Information
 Phone: +49 6082-910101, Fax: +49 6082-910200, URL: http://www.icc-hofmann.de
Ausschreibung ausschreibung Ausschreibungen Ingenieure Öffentliche Ausschreibungen Datenbank Öffentliche Ausschreibungen Architekten Öffentliche Ausschreibungen Bau